מדדים ומחקרים

גברים בגיל העמידה? ככה תמנעו ממחלות לב

מחקר של אוניברסיטת חקר ומצא: גברים בגיל העמידה שמצליחים לבצע 40 שכיבות סמיכה ויותר בניסיון אחד, נוטים פחות לסבול ממחלות לב
מערכת ice | 
עישון והשפעות זיהום האוויר (צילום unsplash, pexels, pixabay)
גבר בגיל העמידה? הכתבה הבאה בשבילך, אבל קודם כל, רד ותן לי 40 שכיבות סמיכה. מחקר מגלה שגברים שיכולים לבצע לפחות 40 שכיבות סמיכה בניסיון אחד נוטים הרבה פחות לסבול ממחלות לב במהלך 10 השנים הבאות.
חוקרים מאוניברסיטת הרווארד טוענים שהבדיקה שלהם מראה כיצד קיבולת דחיפה קשורה למחלות לב. הם מצאו כי גברים בגיל העמידה שיכולים לרשום יותר מ-40 שכיבות סמיכה בניסיון בודד יש להם סיכון מופחת ב-96% לפתח את המצב שעלול להיות קטלני ומחלות קשורות אחרות, כגון אי ספיקת לב, בהשוואה לאלה שלא יכולים להשלים יותר מ-10 שכיבות סמיכה.

לצורך המחקר שלהם, הכותבים סקרו נתונים בריאותיים של 1,104 כבאים גברים פעילים שנלקחו מדי שנה משנת 2000 עד 2010. בתחילת המחקר, המשתתף הממוצע היה כבן 40 עם אינדקס מסת גוף ממוצעת של 28.7. על הכבאים הוטל לבצע כמה שיותר שכיבות סמיכה, וגם יכולתם על ההליכון נבדקה.
בתום תקופת המחקר, 37 משתתפים סבלו ממצב הקשור למחלת לב ו-36 מאותם גברים לא הצליחו לרשום יותר מ-40 שכיבות סמיכה בבדיקה הראשונית. תוצאות בדיקת ההליכון לא היו קשורות בבירור לאבחנה של מחלות לב.
"הממצאים שלנו מספקים הוכה לכך שיכולת דחיפה יכולה להיות שיטה קלה לעזור להעריך את הסיכון למחלות לב וכלי דם כמעט בכל סביבה", אומר אחד ממחברי המאמר ג'סטין יאנג.
הכותבים מציינים כי מכיוון שהמחקר הושלם על ידי גברים בגיל העמידה עם מקצועות פעילים, התוצאות לא צריכות להיחשב זהות עבור נשים או גברים שהם פחות פעילים או בגילאים שונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה