מדדים ומחקרים

רוכבים בקורקינט חשמלי? אלו הטעויות שמסכנות אתכם בנסיעה

עד היום רכבו על הקורקינטים של TIER בישראל יותר מ-50,000 משתמשים, זאת כאשר כל רוכב ביצע כ-8.72 נסיעות בממוצע כשבכל נסיעה זמן השימוש עומד על 12.2 דקות בממוצע ובמהירות של 12 קמ"ש. כעת החברה מפרסמת תוצאות סקר שימוש רחב שערכה בקרב לקוחותיה
מערכת ice | 
קורקינטים של Tier (צילום יח"צ)
TIER, ענקית המיקרו מוביליטי שכבר פרסה 300,000 כלי תחבורה זעירים ברחבי הגלובוס חושפת נתונים מפתיעים מ-100 הימים הראשונים בארץ לאחר פריסת הקורקינטים השיתופיים בתל אביב – יפו, רמת גן, גבעתיים, חולון ובת ים ובהרגלי השימוש של הרוכבים מאז כניסתם. 
נתון מעניין העולה מהדוח הוא לגבי תרבות השימוש. הביקוש הגבוה ביותר לשימוש בקורקינטים הוא סביב השעה 18:00, כאשר רוב המשתמשים נעזרים בכלים כדי לחזור מהעבודה הביתה/לעיסוקיהם. הביקוש הנמוך ביותר נרשם בין השעות 5:00 ל 7:00 בבוקר. 
58% מהרוכבים אשר השיבו לסקר, סיפרו כי אינם חונים כראוי משום שקשה להם למצוא נקודות חנייה זמינות, וכאשר מוצאים - התחנות ברובן מלאות. 
סביב השיח הציבורי הנרחב אודות הבטיחות בדרכים, TIER חושפת כי הורידה אוטומטית את מהירות הנסיעה 59,679 פעמים במהלך 100 הימים הראשונים בקרבת בתי ספר, גני ילדים, כיכר רבין , טיילת הכניסה ליפו, שכונת נווה צדק בתל אביב, נמל יפו, שוק התקווה ועוד מקומות רבים המוגדרים ככאלו הדורשים זהירות יתר מקהל רוכביה. עוד חושפת החברה כי המהירות הממוצעת לאדם עומדת על 12 קמ"ש.
זאת ועוד הנתונים מוכחים כי TIER נהפכה בימים אלו לשחקן משמעותי בכל הנוגע לתחבורה במרכז. אלגוריתם בדיקה של צוות החברה חושף כי בזכות המודל האטרקטיבי, 134,188 קילומטרים שהיו אמורים להתבצע ברכבים פרטיים הוסבו לשימוש בקורקינטים השיתופיים, מכאן יוצא כי 22,248 ק"ג של פליטות פחמן דו חמצני נחסכו. מדובר בנתונים דרמטיים הממחישים את התרומה האדירה של TIER בהתמודדות עם מצוקת התחבורה והעמוסים בישראל. 
רכיבה ללא קסדה הינה תופעה מוכרת המסכנת את חיי הרוכב באופן מוחלט. המשיבים נשאלו על היכרותם עם החוק המורה לחבוש קסדה במהלך נסיעה, מהתוצאות עולה כי רוב מוחלט של הרוכבים מודעים לחובה ורק 14% השיבו כי לא חובשים קסדה במהלך נסיעה. הנתון המפתיע כאן מגיע דווקא מתוך העונים בגילאי 40+, כאשר לא פחות מ-22% השיבו כי מותר לרכב בלי קסדה או שהם לא מודעים לחובה כזו.
בהמשך לנושא הקסדה, כשנשאלו הרוכבים מדוע אינם חובשים קסדה, נמצא באופן מפתיע כי 31% מהגברים אשר אינם חובשים קסדה באופן קבוע - לא עושים זאת מסיבות היגייניות. מנגד, בקרב הנשים, רק 13% השיבו שלא יחבשו את הקסדה של הקורקינט מטעמים היגייניים.
את התמונות של הפקחים ושוטרי התנועה עורבים לרוכבים במקומות אסטרטגיים כולנו מכירים, אך במבחן ההרתעה לא נראה כי גישת אנשי האכיפה מועילה. 57% מהמשיבים סוברים כי הסיכוי שלהם "להיתפס" לאחר ביצוע עבירת תנועה הוא קטן עד לא קיים. רק 7% אמרו שכנראה ויעצרו על ידי שוטרים בעקבות ביצוע עבירה.
סוגיה נוספת שמעסיקה את הציבור בתחום המיקרו מוביליטי היא רכיבה מתחת לגיל 18. 40% מהמשיבים לא יודעים שעל ילדים מתחת לגיל 18 אסור לרכב על הקורקינטים הללו, ואף חלקם השיבו כי מותר לקטינים לרכב עליהם.
כמו כן, רק 81% מהמשיבים ענו כי הם יודעים שאסור לשני אנשים לרכב יחד על אותו קורקינט, 19% טוענים שאינם יודעים אם מותר או אסור.  98% ו-93% מהרוכבים המשיבים ענו כי לחצות רמזור אדום ולנהוג תחת השפעת אלכוהול, בהתאמה, הם מעשים לא חוקיים.
בנוסף, 14% מהרוכבים ענו כי רכיבה על המדרכה מותרת, או שהם לא יודעים האם זה לא חוקי. 86% השיבו כי הם יודעים שאסור לרכב על המדרכה.
בכל הנוגע להרגלי צריכה, 58% מהמשיבים אמרו שיעדיפו להתנייד עם קורקינט מאשר ללכת ברגל, 45% העידו כי משתמשים בקורקינט כי הם ממהרים אל היעד ו-41% משתמשים בקורקינט באופן שיטתי להתניידות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה