מדדים ומחקרים

לתמנון ולמוח האנושי יש יותר במשותף ממה שנדמה לכם

מחקר חדש קובע: מוחם של התמנון ושל האדם זהים הרבה יותר ממה שחשבנו. מחקר משותף של מרכז מקס דלברוק ואוניברסיטת דארטמות' בדק והגיע למסקנה המוזרה
מערכת ice |  1
תמנון ענק (צילום ניו יורק פוסט)
מוחו של תמנון דומה לזה של אדם, ושופך אור חדש על האינטליגנציה שלו, כך מגלה מחקר חדש. חוקרים ממרכז מקס דלברוק ומאוניברסיטת דארטמות' אומרים שהיצור האניגמטי בעל שמונת הגפיים צאצא מאותה חיה פרימיטיבית דמוית תולעת. יש לו מערכת עצבית מרכזית מורכבת, המשקפת התפתחויות דומות שהתרחשו אצל בעלי חוליות.
"אז זה מה שמחבר אותנו לתמנון!", אמר פרופסור ניקלאוס רג'בסקי, המנהל המדעי של מכון ברלין לביולוגיה של מערכות רפואיות של מרכז מקס דלברוק בהודעה לתקשורת.

הם ידועים בהיותם חכמים. הם יכולים להשתמש בכלים, לשאת קונכיות קוקוס למקלט, לערום סלעים כדי להגן על המאורות שלהם ולהשתמש במחושי מדוזה להגנה. בשבי, הם יכולים ללמוד לפתור חידות, לפתוח צנצנות ולהשפריץ בני אדם שהם לא אוהבים. נראה שהם חכמים כמו הכלב הממוצע.
מדענים מצאו מיקרו – RNA ברקמת המוח כעת, מחקר מצא שלתמנונים יש רפרטואר מורחב מאוד של מווסתי גנים הנקראים microRNAs ברקמה העצבית שלהם. זה משקף התפתחויות דוחות שהתרחשו אצל בעלי חוליות – כולו בני אדם.
פרופ' רג'בסקי אומר שפיסות ה-DNA ממלאות כנראה תפקיד מהותי בהתפתחות מוחות מורכבים. ניתוח של 18 דגימות רקמה שונות מתמנונים מתים זיהה 42 משפחות miRNA חדשות – בעיקר במוח. הגנים נשמרו במהלך האבולוציה של הצפלופודים, והיו בעלי תועלת תפקודית לבעלי החיים.
"זוהי ההתרחבות השלישית בגודלה של משפחות מיקרו-RNA בעולם החי, והגדולה ביותר מחוץ לבעלי חוליות", אומר הסופר הראשי גריגורי זולוטרוב, MD, מדען אוקראיני שהתמחה במעבדה של רג'בסקי.
"כדי לתת לכם מושג על קנה המידה, צדפות, שהן גם רכיכות, רכשו רק חמש משפחות מיקרו-RNA חדשות מאז האבות הקדמונים האחרונים שחלקו עם התמנונים – בעוד שהתמנונים רכשו 90!".
תמנונים ממשיכים להראות סימנים של אינטליגנציה גבוהה הסיבה לכך שתמנונים הם לבדם בפיתוח תפקודים מוחיים מורכבים כל כך נובעת משימוש בזרועותיהם בצורה מאוד מכוונת, ככלי לפתיחת קונכיות, למשל. הם גם מאוד סקרנים ויכולים לזכור דברים. הם יכולים לזהות אנשים ולמעשה נראה שהם אוהבים כמה יותר מאחרים. מדענים מאמינים שהם אפילו חולמים, מכיוון שהם משנים את צבעם ומבני העור שלהם בזמן השינה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תראו לאן הגיע ביבי בעל 8 הזרועות (ל"ת)
    אזרח 11/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור