מדדים ומחקרים

השכונה הטובה בישראל נחשפת: איפה הכי כדאי לגור בארץ?

שרונה מובילה את העשירייה הראשונה, אחריה צהלה בתל אביב, שכונת היוקרה החיפאית דניה, ושכונת ביצרון מערב, שכוללת את "מגדלי ההיי טק" שהוקמו לפני כ-15 שנה במקום, פארק צמרת, אפקה, נוה גן ברמת השרון, רעוש במודיעין- מכבים- רעות והמשתלה, שחותמת את עשר השכונות הטובות בארץ
כפיר אדר |  4
תל אביב, ירושלים, חיפה (צילום פלאש 90/ מנחם לדרמן, pixabay, unsplash)
מתכננים לעבור דירה? השכונה הכי טובה בישראל נחשפת בסקר חדש של הלמ"ס. על פי הממצאים, אזור שרונה בתל אביב הוא האזור הטוב ביותר לגור בו מבחינת כל הפרמטרים הסוציו-אקונומיים והוא מקדים את אזורי שכונות צהלה בצפון תל אביב וכן את דניה בחיפה.
יחד עם זאת, יש גם את הצד הפחות יפה. עוד עולה מהדוח כי מנגד, השכונות שמצבן הירוד ביותר מבחינה סוציו-אקונומית נמצאות בעיקר בשכונות חרדיות בבני ברק, בית שמש וירושלים. לעומתן, תל אביב הגדילה מאוד את מספר השכונות שלה בעשיריה הראשונה במדרג השכונות הטובות, לעומת הסקר הקודם שפורסם.

בעיר הבירה, ירושלים לעומת זאת, גדל בהתמדה מספר השכונות הירודות מבחינה חברתית-כלכלית. בסך הכל יש בארץ 78 שכונות שקיבלו את הציון "10" המושלם. כמחצית מהשכונות הללו, 39 במספר, נמצאות בתל אביב, אחריה בחיפה יש 9, ברמת השרון 6, ברמת גן 4 ובמודיעין 3 בלבד.
שרונה מובילה כאמור את העשירייה הראשונה, אחריה צהלה בתל אביב, שכונת היוקרה החיפאית דניה, ושכונת ביצרון מערב, שכוללת את "מגדלי ההיי טק" שהוקמו לפני כ-15 שנה במקום, פארק צמרת, אפקה, נוה גן ברמת השרון, רעוש במודיעין- מכבים- רעות והמשתלה, שחותמת את עשרת השכונות הטובות בארץ.
עוד שכונות שהגיעו לאשכול הגבוה ביותר: נוה טללים בשוהם, כפר אז"ר ורמת אפעל ברמת גן, שמורת מליבו בנס ציונה, פרדס רייספלד בקרית אונו ועוד. בשונה מהן, 115 שכונות קיבלו את הדירוג הסוציו-אקונומי הנמוך ביותר. 54 מהן נמצאות בירושלים שנמצאת במצב לא טוב כל כך, 16 בבני ברק, 9 במודיעין עלית ו-9 ברהט. בתל אביב, יש שכונה אחת כזו.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הבל הבלים הכל הבל (ל"ת)
    נעמה 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    כול הפירסום למרכז סיפור בדים
    יוסי 11/2022/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עצרו אל תעצימו לזבל שמפרסמים זה כול מעסיקי אין שום חקר בנושא. המרכז הו המקום הכי אבל הכי גרוע. לגור בו ישנם. מקומות בגליל. ואזורי חיפה אים פוטנציל הדיר. וחינוך מצוין. דיור מוזל. תרבות לכול. ועוד ועוד. רשימה הרוקה חומר טוב למחשבה
    סגור
  • 2.
    שכונה נמדדת ברמת העושר של תושביו???
    חנלה 11/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טעות , נמדדת במצב האושר של תושביו
    סגור
  • 1.
    ורמת אביב
    כרמל 11/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איך ייתכן שרמת אביב הירוקה לא נמצאת ????
    סגור