מדדים ומחקרים

מאסק יכול להירגע? מניית טסלה מזנקת לקראת הפרויקט בדרום-קוריאה

מניית טסלה עלתה בכמעט 8% לאחר שהגיעה לשפל יומי של 52 שבועות ביום שלישי. סיטי שדרגה את המניה וכתבה בהערה כי "הנסיגה מהשנה עד היום איזנה את הסיכון/תגמול בטווח הקרוב"
מערכת ice | 
מניית טסלה (צילום pixabay)
מניית טסלה זינקה אמש (רביעי) בכמעט 8% לאחר שהגיעה לשפל של 52 שבועות יום קודם לכן. הקפיצה באה בעקבות שדרוג של אנליסטים ואינדיקציה של מנכ"ל טסלה אילון מאסק, שדרום קוריאה היא מועמדת ראשונה למפעל חדש שהחברה מקווה לבנות באסיה.
ההתאוששות היא הפוגה למשקיעי טסלה, שראו את שווי אחזקותיהם יורד השנה בכמחצית על רקע צניחה רחבה יותר בשוק ומעבר אל מחוץ לנכסים מסוכנים.
"אנו מאמינים שהנסיגה מהשנה עד היום איזנה את הסיכון/התגמול בטווח הקרוב", כתבו אנליסטים של Citi, והעלו את דירוג המניה לניטרלי. "כדי להפוך לשורי מכאן, נרצה לצבור ביטחון נוסף על גשר מחיר המכירה הממוצע/הרווח הגולמי לרכב (כולל מעקב אחר נקודות נתונים לטווח הקרוב בסין ובאירופה) והתקדמות FSD."

FSD מתייחס למה שהחברה מכנה יכולת הנהיגה העצמית המלאה שלה. טסלה מוכרת מערכות סיוע לנהג, כולל הטייס האוטומטי הסטנדרטי, המותקן בכל המכוניות החדשות שלה, ואפשרות FSD מובחרת. בארה"ב, ה-FSD של טסלה עולה כעת 15,000 דולר מראש או 199 דולר לחודש על בסיס מנוי. החברה לא אומרת איזה אחוז מהמשתמשים בוחרים באפשרות זו או כמה מסיימים את המנוי שלהם.
מאסק מבטיח למשקיעים וללקוחות טסלה מאז 2016 שהחברה שלו תוכל להפוך את המכוניות שלה לכלי רכב אוטונומיים. עם זאת, זה עדיין לא מספק. נהגים המשתמשים במערכות הטייס האוטומטי, FSD ו-FSD Beta של טסלה אמורים להישאר קשובים לכביש, עם ידיים על ההגה, מוכנים להשתלט על הנהיגה בכל עת.
בנוסף להערה של סיטי, מאסק שוחח ביום רביעי עם נשיא דרום קוריאה יון סוק-יאול והביע אופטימיות כי בסופו של דבר ייפתח מפעל חדש של טסלה במדינה האסייתית. 
כמה נפילות במניות טסלה הגיעו לאחרונה בעקבות מכירות מניות מאסיביות של מאסק בין השאר כדי לממן את עסקת טוויטר. מוקדם יותר החודש, מאסק מכר עוד 3.95 מיליארד דולר במניות טסלה, ואמר לעובדי טוויטר שהוא עושה זאת כדי להציל את חברת המדיה החברתית.
מאסק יישם במהירות פיטורים המוניים, פיטר בכירים ושיפר תכונות חשובות של הפלטפורמה. בתגובה, מפרסמים רבים עצרו את ההוצאות בקמפיינים בטוויטר ללא הגבלת זמן, ופעילי זכויות אזרח קראו לחרמות נוספות עד שהצוות של מאסק יוכיח שהוא יכול לנהל דברי שטנה ותוכן מזיק אחר בטוויטר.
כמה אנליסטים ומשקיעים של טסלה מודאגים לגבי זליגה פוטנציאלית לחברת הרכב החשמלי. אדם ג'ונאס, אנליסט במורגן סטנלי, כתב בדו"ח ביום רביעי שמצב הטוויטר עלול לפגוע בביקוש הצרכנים לטסלה כמו גם בעסקאות מסחריות, ביחסי ממשלה וב"תמיכה בשוקי ההון". החברה עדיין ממליצה לקנות מניות טסלה ויש לה יעד מחיר של 330 דולר.
המניה נסחרה קרוב ל-183 דולר נכון לשעות אחר הצהריים המאוחרות ביום רביעי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה