מדדים ומחקרים

חדשות טובות לנהגים: זה המחיר החדש שתשלמו לליטר

בלילה שבין 15 ל-16 לנובמבר אמורה הייתה להרשם עלייה נוספת של חצי שקל במחיר הדלק, בשל סיום התקופה שבה אמורה הייתה להיות ההפחתה. אך במשרד האוצר יאריכו בשבועיים את ההטבה לנהגים, כשהמדינה תספוג הפסד של 75 מיליון שקל
מערכת ice |  1
מחיר הדלק צונח (צילום vecteezy)
היום (ראשון) זה רשמי. יש הודעה משמחת לנהגים, כאשר מס הבלו על הדלק ימשיך עם הנחה בגובה חצי שקל למשך שבועיים נוספים, עד להודעה על השינוי הבא במחירי הדלק לדצמבר 2022, זאת לאחר שמשרד האוצר הפיץ ביום חמישי טיוטת צו מכס חדש, בה מוצע להאריך את ההנחה הנוכחית, מדובר בכ-75 מיליון שקל שתספוג המדינה כהפסד על המס.
רשות המסים הודיעה על הפחתת המס על הדלק תישאר בתוקף עד סוף נובמבר, כאשר שר האוצר, אביגדור ליברמן, חתם היום על צו המאריך עד ה-30 בחודש נובמבר את תוקפה של ההפחתה הנהוגה כיום על מס הבלו ומס הקניה על בנזין.  בעקבות החתימה, מחיר הדלק ימשיך לעמוד על סכום של 6.46 שקל לליטר עד סוף נובמבר.

ההפחתה במס שתוקפה הוארך היום מביאה להפחתה של מחיר הדלק בשקל לליטר. במקור, הפחתה זו הייתה אמורה להצטמצם ב 15 בחודש, בשיעור שהיה מייקר את הדלק בחצי שקל לליטר. הצו שנחתם היום מבטל את צמצום ההטבה כך שמחיר הדלק יישאר ללא שינוי עד ה-30 בנובמבר.
כזכור, מחיר הדלק עלה בליל יום הבחירות ב-1.11 לסכום של כ-6.46 שקלים לליטר (בשיערות עצמי) זאת לאור עליית מחירי הנפט בעולם. כאמור, בלילה שבין 15 ל-16 לנובמבר עלייה נוספת של חצי שקל במחיר הייתה אמורה להכנס לתוקף, בשל סיום התקופה שבה אמורה הייתה להיות ההפחתה.
 
למרות הבעיות שהיו בקבלת ההחלטה להמשיך בהוזלה, הדבר אושר למשך שבועיים בסך הכל ובתחילת דצמבר יפורסם מחיר הדלק החדש בהתאם לשינויים במחיר הנפט בעולם וצפויה כנראה עלייה נוספת במחיר גם עם ההנחה במחיר הבלו. שר אוצר חדש אמור להכנס למשרד ולהחליט מה לעשות בהנחה על הבלוף.
על פי נתי טוקר, העלות הכוללת של הפחתת הבלו במהלך השנה מסתכמת ב-2 מיליארד שקל בסך הכל. ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הבטיח לקראת הבחירות להקפיא את מחירי הדלק, כמו גם את מחירי החשמל, המים והארנונה, אך האם זה יקרה בפועל?
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מחירי הדלק
    אלכס 11/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נוסחה של גנבים בלילה . מדינת ישראל הפכה את מחירי הדלק למסחר . מרוות את המס על מחיר הדלק לפי אחוזים קבועים ממחיר.נוסחה ש קופת האוצר מרויחה בכל מקרה לפי אחוז. לא צריך שודדי ים או גנבים בפזורה יש פה בירושלים אצל נערי האוצר. כמה פעמים תשאבו את בעל הרכב . מיסי רכב ,נמל,מעמ ,נתצ,חניה, מדרכה,חוסר חניה ,יסף חניה,טסט פי כמה מחו"ל,ביטוח רכב. תרידו את המים הסרחתם.
    סגור