מדדים ומחקרים

הלמ"ס חושף: אמון הצרכן הישראלי מהגבוהים בקרב מדינות ה-OECD

המחירים עולים, רשתות השיווק והיבואנים מחרימים זה את זה, אבל לצרכן הישראלי זה לא מזיז. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת את מדד אמון הצרכנים לחודש אוקטובר ומצביעה - הצרכן הישראלי מהאופטימיים מבין מדינות ה-OECD
מערכת ice | 
עלייה באמון הצרכנים (צילום UNSPLASH)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת את מדד אמון הצרכנים לחודש אוקטובר 2022. על פי הנתונים רואים כי מדד אמון הצרכנים בחודש אוקטובר עומד על 19%- וזאת בשינוי קטן לעומת חודש ספטמבר, 21%-. כאשר בוחנים את המדד גברים מול נשים רואים כי אצל הנשים פסימיות רבה יותר 23%- לעומת הגברים אצלם ערך המדד עלה ל- 14%-.
אז מהו בעצם מדד אמון הצרכנים? בחודש מרץ 2011 החלה הלמ"ס לבצע סקר חודשי שוטף - "סקר אמון צרכנים" (Consumer Confidence Survey), הסקר מתבצע בקרב בני 21 ומעלה. החל מינואר 2019 נקבע מדד אמון צרכנים רשמי חדש של האיחוד האירופי שמחליף את המדד שהיה קיים עד אז. מדד אמון הצרכנים החדש הוא ממוצע של המאזנים של התשובות לשאלות שלהלן, במשקל רבע לכל שאלה:
השינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית ב-12 החודשים האחרונים
אפשרויות התשובה: השתפר מאוד/ השתפר מעט/ לא השתנה/ החמיר מעט/ החמיר מאוד
השינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית ב-12 החודשים הבאים
אפשרויות התשובה: ישתפר מאוד/ ישתפר מעט/ לא ישתנה/ יחמיר מעט/ יחמיר מאוד
השינוי הצפוי במצב הכלכלי ב-12 החודשים הבאים
אפשרויות התשובה: ישתפר מאוד/ ישתפר מעט/ לא ישתנה/ יחמיר מעט/ יחמיר מאוד
כוונות לרכישות גדולות, כגון רהיטים ומוצרי חשמל, ב-12 החודשים הבאים בהשוואה ל-12 החודשים האחרונים
האפשרויות התשובה: הרבה יותר/ מעט יותר/ דומה/ מעט פחות/ הרבה פחות
 
כאשר בוחנים את מצב אמון הצרכן הישראלי לעומת מקביליו במדינות אירופה רואים כי הצרכן הישראלי הוא מהאופטימיים ביותר. בעוד ביוון המדד מתקרב ל-60%- ואפילו בבריטניה עוברים את ה-40%-, רק בליטא ובפינלנד הצרכן אופטימי יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה