מדדים ומחקרים

הנתונים חושפים: האם התייר הישראלי באמת העדיף לטוס לחו"ל?

על פי נתוני הלמ"ס נדמה כי למרות הדיווחים הישראלים מיעטו לטוס בחודשי הקיץ הלוהטים ביחס לחודשי האביב הנעימים אך לעומת תקופת הקורונה מגמת התיירות בחו" חוזרת ובענק
מערכת ice | 
טיסה (צילום unsplash)
היום דיווחנו כי למרות שמשבר הקורונה נמצא ברובו מאחורינו, נדמה כי התיירים מחו"ל לא ממהרים ממש לחזור ולתור את הארץ. לעומת זאת, אין זה סוד שהאוכלוסייה הישראלית החלה לטוס לחופשות לחו"ל ברגע שהתאפשר לה וכעת כשאנחנו סוגרים את קיץ 2022 הגיע הזמן לראות האם באמת נהרנו לחו"ל כפי שדווח בתקשורת. 
בעוד שבשנת 2019, שקדמה לקורונה, נרשמו 9.2 מיליון יציאות לחו"ל, במרץ השנה אנחנו רואים התאוששות קלה עם היציאות לחו"ל. על פי נתוני הלמ"ס, המספרים עמדו על 498.6 אלף יציאות, בעוד שבתקופה המקבילה ב-2019 היו 551.6 אלף יציאות. מגמה נוספת של חזרה לתיירות חוץ נרשמה גם בחודשי האביב של אפריל-יוני עם 2.15 מיליון יציאות לחו"ל.
 

בחודשי הקיץ החמים של יולי-אוגוסט נרשמה ירידה קלה עם 2.09 מיליון יציאות לחו"ל. עם הגעתו של הקיץ לסופו, בחודש ספטמבר נרשמו 967.1 אלף יציאות ובחודש שעבר, אוקטובר, ירידה קלה אף יותר עם 827.7 אלף יציאות של ישראלים לחו"ל. 
בכללי, בשנת 2022, מחודשי ינואר עד אוקטובר נרשמו סה"כ 7.03 מיליון יציאות של ישראלים לחו"ל. יש לציין כי מתוך נתונים אלו, 24.9 אלף יציאות של ישראלים, שהן 3%, היו של אזרחי ישראל שמתגוררים בחו"ל ובאו לביקור מולדת. 
בחודשים האחרונים של אוגוסט-אוקטובר נרשמה ירידה של יציאות ישראלים לחו"ל, עם 546.3 אלף יציאות, בעוד שבשלושת החודשים הקודמים נרשמו 711.7 אלף יציאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה