מדדים ומחקרים

הישראלים נוהרים לחו"ל: אבל האם חו"ל רוצה להגיע אלינו?

על פי נתוני הלמ"ס חודשי אוגוסט-אוקטובר רשמו מספר כניסות פחותות יותר של תיירים מאשר חודשי מאי-יולי. האם התיירים מסרבים לחזור לארץ בתקופת פוסט הקורונה?
מערכת ice | 
תיירים בישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ מתניה טאוסיג)
עם סופו הרשמי של הקיץ, אנו מקבלים נתונים סופיים על כמות המבקרים הזרים במדינתנו הקטנה לשם תיירות. למרות שרבים מתושבי הארץ בחרו להישאר כאן ולשלם את המחירים המופרזים של המלונות והחופשות בכלל, התיירים מחוץ לארץ לא נהרו כמו בשנים שקדמו לקורונה. 
על פי נתוני הלמ"ס, בחודש אוקטובר האחרון נרשמו 368.7 אלף כניסות בלבד של מבקרים לישראל, כאשר הרוב הוא של תיירים ורק כ-35.2 אלף הן של מבקרי יום, דוגמת אלו שנכנסו לארץ באמצעות שיט. מבין קבוצת התיירים נמצא כי כי תיירים אמריקאים היו המבקרים הבולטים יותר עם 91 אלף כניסות שהיוו 27.35 מכלל התיירים.
גם בקרב מבקרי היום הרוב היה אמריקאי עם 12.9 אלף כניסות. בכללי, בחודשי ינואר - אוקטובר נרשמו סה"כ 2.2 מיליון כניסות של מבקרים לארץ, בעוד שבתקופה מקבילה טרם פרוץ המגיפה, בשנת 2019, היו 4 מיליון כניסות. 
יתרה מכך, מתברר כי בחודשי מאי - יולי נכנסו יותר תיירים (223.7 אלף כניסות) מאשר בחודשי אוגוסט - אוקטובר (207.9 אלף כניסות). יחד עם זאת, מבחינת מגמה אנחנו כן רואים שיפור היות ונרשמה עליה של 1.4% בממוצע מדי חודש. בשלושת החודשים הקודמים נרשמה עליה של 6.3% מדי חודש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה