מדדים ומחקרים

לוקחות את הביטחון לידיים: עלייה במספר הנשים המבקשות רישיון ירי

אזרחים רבים ברחבי יהודה ושומרון חשים כי ביטחונם האישי נפגע במהלך התקופה  האחרונה, מה שגרם לעלייה דרמטית במספר המבקשים רישיון לנשיאת כלי ירי, בייחוד אצל נשים
מערכת ice | 
עלייה במספר הנשים המבקשות רישיון ירי (צילום pixabay)
גל הטרור האחרון גרם לתסכול בקרב רבים מתושבי יהודה ושומרון שסובלים מתקריות ירי, זריקות אבנים ובקבוקי תבערה על בסיס יומי. חלק מהתושבים טענו כי לדעתם המשטרה לא עושה די על מנת להעניק להם תחושת ביטחון ושחרף מאמצי הצבא והפועלות הנועזות, בשטח המצב נותר מפחיד.
כל אלה הביאו לעלייה דרמטית במספר מבקשי רישיון נשיאת כלי ירי, ברחבי הארץ בכלל וביהודה ושומרון בפרט. על פי הנתונים, השנה הוגשו יותר מ- 19,975 בקשות למתן רישיון לנשיאת כלי ירייה פרטי. זאת לעומת הממוצע השנתי של 9,600 בקשות במהלך השנים האחרונות. נתון מעניין הוא העלייה בביקוש לנשיאת אקדחים בקרב נשים ביהודה ושומרון.
יצוין כי הידיעה פורסמה לראשונה על ידי הוד בראל ביומן הבוקר של גלי צה"ל.

מנגד במשרד לביטחון פנים הממונה על מתן הרישיון מדגישים כי במהלך העשור האחרון, קיימת דווקא מגמה מתמשכת של צמצום כמות רישיונות לנשיאת כלי ירייה פרטי. לצורך העניין בשנת 2009 היו כ-185,000 רישיונות בידי הציבור, לעומת 148,617 רישיונות ב-2021. במשרד אומרים כי מגמת הצמצום נובעת בין היתר גם ממיקוד ודיוק של תבחינים מזכים לרישוי כלי ירייה פרטי.
עוד מסבירים במשרד לביטחון פנים כי מבצע "שומר החומות" במאי 2021 מהווה נקודת מפנה בכל הנוגע לגידול החד בהגשת בקשות חדשות לרישוי כלי ירייה פרטי. החל מחודש מאי באותה שנה מספר הבקשות עמד על 15,849, עם מספר שיא בחודש יוני של 6,092 בקשות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה