מדדים ומחקרים

מחקר חדש מזהיר: שינה גרועה עלולה לגרום לך להתעוור

על פי מחקר חדש שנערך בבריטניה, אנשים שסובלים מבעיות שינה נמצאים בסיכון גבוהה לאובדן ראייה עקב גלאוקומה
מערכת ice | 
שינה (צילום pexels)
אנשים רבים סובלים מבעיות שינה. שינה קלה, נדודי שינה וכו' הופכים ליותר ויותר שכחים. מחקר חדש שנערך בבריטניה קובע כי שינה גרועה עלולה לשים אותך בסיכון גבוה יותר לאובדן ראייה עקב גלאוקומה.
בנוסף לכך, על פי המחקר, זה נובע מדברים נוספים שגורמת השינה הגרועה כגון עייפות ביום ונחירות במהלך השינה שגם הם עלולים להוביל לאובדן הראייה. גלאוקומה היא מצב עיניים שכיח שבו עצב הראייה, המחבר בין העין למוח, סובל מנזק. זה יכול להוביל לעיוורון מוחלט אם לא מטפלים בזה בזמן.
המחלה היא גורם מוביל לעיוורון וככל הנראה תשפיע על כ-112 מיליון אנשים ברחבי העולם עד 2040. החוקרים חקרו 409,053 אנשים מה-Biobank של בריטניה, כולם בין הגילאים 40 עד 69 כאשר החוקרים גייסו אותם בין 2006 ל-2010. המידע שבו הם השתמשו זה כמובן דפוסי השינה של האנשים, גיל, מין, אורח החיים, המשקל, המוצא האתני, ההשכלה והמקום שבו הם חיו. לאחר מעקב אחר המשתתפים במשך קצת יותר מ-10.5 שנים, הצוות זיהה 8,690 מקרים של גלאוקומה.
אלה עם גלאוקומה נטו להיות מבוגרים יותר ולעתים קרובות יותר גברים. הם גם היו בסבירות גבוהה יותר להיות מעשנים וסובלים מלחץ דם גבוה או סוכרת מאשר אלה שלא פיתחו את המחלה. המחקר מצא ששינה קצרה או ארוכה, נדודי שינה, נחירות וישנוניות תכופה בשעות היום הגדילו את הסיכוי ללקות במחלה.
אלה שישנו מעל או מתחת לשבע עד תשע שעות היו בסבירות גבוהה יותר של שמונה אחוזים לסבול מגלאוקומה, בעוד שאלו עם נדודי שינה היו בסיכון גבוה ב-12 אחוז לסבול מבעיות ראייה. לאנשים שנחרו היה סיכוי גדול יותר בארבעה אחוזים ולאנשים שלעיתים קרובות היו ישנוניים במהלך היום היה סיכון גבוה ב-20 אחוז לפתח את המחלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה