מדדים ומחקרים

בלנדר מדווחת על הכפלת הכנסות, בכמה גדל תיק האשראי?

בלנדר ישראל שילשה ברבעון השלישי את היקף העמדת ההלוואות לקצב שנתי של כ-460 מיליון ש"ח; מספר הלקוחות המשלמים גדל ברבעון בכ-42% לכ-62 אלף; פעילות בלנדר ישראל שמרה על תזרים מזומנים חיובי; בעלת השליטה, משפחת אביב, הזרימה 10 מיליון שקל לחברה, כמקדמה להנפקת הזכויות המתוכננת בשבועות הקרובים

מערכת ice | 
גל אביב (צילום סיון פרג)
חברת הפינטק בלנדר טכנולוגיות פיננסיות (BLND@TASE) פירסמה תוצאות חלקיות שאינן מבוקרות ואינן סקורות לרבעון השלישי של שנת 2022. במהלך הרבעון המשיכה החברה לצמוח, במקביל לגידול בהיקפי האשראי שהעמידה הקבוצה, הפועלת כיום בארבע מדינות - ישראל, ליטא, לטביה ופולין.
 
יתרת תיק האשראי ממשיכה לגדול ומסתכמת בכ-736 מיליון שקל (נכון ליום 30 בספטמבר 2022 וכולל יתרת תיק האשראי של התאגיד הליטאי LTL, שאותו רכשה באחרונה הקבוצה) - צמיחה של כ-75% ביחס ל- 30 בספטמבר 2021. מספר הלקוחות המשלמים מסתכם בכ-62 אלף (ללא לקוחות LTL), גידול של 42% לעומת 30 בספטמבר 2021.
 
הכנסות הקבוצה (ברוטו) (NON-GAAP, בהתאמה לאופן הדיווח במסגרת ביאור מגזרי פעילות בדו"חות לשנת 2021) הסתכמו ברבעון השלישי של 2022 בכ-18.8 מיליון שקל, צמיחה של כ-96% לעומת 9.6 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2021. החברה מדווחת על גידול משמעותי בהיקף ההלוואות שניתנו ללקוחות - כ-132.6 מיליון ש"ח ברבעון השלישי של 2022, עלייה של 154% לעומת 52.1 מיליון ש"ח ברבעון השלישי של 2021.
כחלק מההיערכות לקבלת הרישיון הבנקאי ותחילת הפעילות המשותפת עם בנק הפועלים בתחום ה-BNPL, בעלת השליטה משפחת אביב הזרימה לחברה  סך של 10 מיליון ש"ח,  כמקדמה להנפקת הזכויות שמתכננת החברה בשבועות הקרובים. 
בלנדר ישראל
יתרת תיק ההלוואות בישראל מסתכמת בכ-541.8 מיליון שקל נכון ליום 30 בספטמבר 2022 – גידול של 51% לעומת 30 בספטמבר 2021. ההכנסות החשבונאיות בישראל (ברוטו) (NON-GAAP, בהתאמה לאופן הדיווח במסגרת ביאור מגזרי פעילות בדו"חות לשנת 2021) הסתכמו ברבעון השלישי של 2022 בכ-13.9 מיליון שקל, גידול של 83% לעומת הרבעון השלישי של 2021.
 
היקף ההלוואות שהועמדו בישראל - כ-115.2 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2022, גידול של פי 3 לעומת 38.7 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2021. על פי הממוצע בחודשים יולי-ספטמבר, החברה שילשה את היקף העמדת ההלוואות לקצב שנתי של כ-460 מיליון שקל.
 
מספר הלקוחות המשלמים בישראל עלה לכ-53 אלף, גידול של 40% לעומת כ-38 אלף ביום 30 בספטמבר 2021. פעילות בלנדר ישראל שמרה ברבעון זה על תזרים מזומנים חיובי.
 
בלנדר מדווחת על המשך הרחבת פעילות מתן האשראי בנקודות המכירה (BNPL - Buy Now Pay Later), עם גידול של כ-332 נקודות מכירה. בסה"כ, הפריסה של blenderPay גדלה ל-2,464 נקודות מכירה ואתרי אי קומרס (כולל נקודות הפצה באירופה וסוכנויות רכב). בין היתר, שירות blenderPay מוטמע כיום ברשתות מובילות כגון סאני, iStore, סמסונג ישראל, מחסני חשמל, שקם אלקטריק, באג, נאטורפיל ועוד. blenderPay הוא פתרון מימוני מהיר, יעיל ונוח ללקוחות (בעיקר ברכישות גדולות), המסייע לבתי עסק להגדיל את מחזורי המכירות.
 
ב-2021 חתמה החברה על עסקה עם בנק הפועלים להקמת חברה משותפת שתעסוק במתן אשראי צרכני בנקודות מכירה (BNPL). ברבעון הראשון של 2022 התקבל אישור רשות התחרות לפעילות החדשה. להערכת החברה, ברבעון הרביעי של 2022 תקבל החברה המשותפת גם רישיון למתן אשראי מורחב מרשות שוק ההון. החברה החלה בהכנות לתחילת הפעילות עם קבלת הרישיון.
 
עוד מדווחת בלנדר על תחילת פעילות מתן אשראי לרכב על בסיס קו אשראי בהיקף של 50 מיליון שקל מבנק מזרחי-טפחות. החברה מתמחה במתן אשראי לרכב יד שנייה ו"אפס ק"מ".
 
בלנדר אירופה
 
יתרת תיק ההלוואות באירופה מסתכמת בכ-194.3 מיליון שקל (כולל עסקת LTL ובתרגום שע"ח), נכון ליום 30 בספטמבר 2022 – גידול של פי 3 לעומת יתרת התיק ביום 30 בספטמבר 2021.
 
ההכנסות החשבונאיות באירופה (ברוטו) (NON-GAAP, בהתאמה לאופן הדיווח במסגרת ביאור מגזרי פעילות בדו"חות לשנת 2021) הסתכמו ברבעון השלישי של 2022 בכ-4.9 מיליון שקל (כולל הכנסות LTL), גידול של 145% לעומת הרבעון השלישי של 2021.
הלוואות שהועמדו באירופה - כ-17.4 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2022 (כולל 7.7 מיליון שקל שהעמיד LTL),  לעומת 13.4 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2021. מספר הלקוחות המשלמים באירופה גדל פי 1.5 לכ-9,200, לעומת כ-6,200 ביום 30 בספטמבר 2021. הבקשה לקבלת רישיון בנקאי ל-LTL שהגישה החברה נמצאת כעת בשלבים מתקדמים של תהליך האישור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה