מדדים ומחקרים

חופשות בארץ יקרות מדיי לישראלים? הנתונים אומרים אחרת

כעת כשיא חופשות הקיץ נמצא מאחורינו, הגיע הזמן לראות התיירים הישראליים סירבו להיכנע למחירים המופקעים של מלונות התיירות הארץ - או האם הם בחרו לשלם את המחירים בכל זאת?

מערכת ice | 
אילת (צילום פלאש 90/ משה שי)
תקופת החגים הגיעה לקיצה ועמה גם חופשות הקיץ. לא בשונה מכל שנה אחרת, גם הפעם מחירי הנופש בארץ היו גבוהים במיוחד אך על פי הנתונים החדשים של הלמ"ס מסתבר כי לאזרח הישראלי לא הייתה בעיה לשלם אותם. 
על פי נתוני הלמ"ס, עד לחודש ספטמבר 12.4 מיליון לינות במלונות בארץ היו של ישראלים, שהיוו 73% מסך הלינות. יתרה מכך, גם בחודש שעבר גברנו על התיירים ו-71% מהלינות בספטמבר היו של ישראלים עם 1.4 מיליון לינות. 
באשר לעיר העיקרית שבה הישראלים בחרו לבלות את חודשי הקיץ החמים ואת החופש של הילדים, הייתה אילת עם תפוסה של 78% בספטמבר והשנייה הייתה דווקא חיפה עם 66%. תפוסה נמוכה יחסית דווקא נרשמה בירושלים עם 57% ותל אביב עם 64% שדווקא נהנו מתיירות ישראלית רבה טרם פרוץ המגיפה. 
למרות המידע הזה, ביחס לשנים קודמות ניתן לשים לב שנרשמה ירידה של 0.5% מדי חודש במגמת הלינה של הישראלים במלונות, דווקא בחודשי הקיץ של יולי-ספטמבר. לפני כן בחודשי האביב נרשמה עלייה של 0.4%. התיירים לעומת זאת, בחרו כן להגיע אלינו בקיץ (למרות הנתונים הנמוכים) ונרשמה עלייה של 1.5% מדיי חודש בביקורם בשלושת חודשי הקיץ האחרונים.
יחד עם זאת, יש לזכור כי שנת 2021 עדיין רשמה נתונים יחסית נמוכים ביחס לעובדה שהקורונה חייתה לצדנו. אם כן, ניתן להסיק שהתיירות בארץ פורחת כעת דווקא בחודשי האביב הנעימים ודווקא לקראת חודשי הקיץ הלוהטים ייתכן כי הישראלים בוחרים בחופשות בחו"ל או אף חופשה כלל עקב המגמה הפוחתת.
ועדיין, נדמה כי גם אם ישנם מחירים גבוהים בארץ ובאילת בפרט - יש מי שמוכן לשלם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה