מדדים ומחקרים

נאס"א הצליחה להציל את כדור הארץ מאסטרואיד

סוכנות החלל הבינלאומית, דיווחה כי הצליחה לשנות את מסלול האסטרואיד דימורפיס, שאיים על כדור הארץ
מערכת ice |  1
צילום Steve Gribben
ניתוח הנתונים שהתקבלו במהלך השבועיים האחרונים של ניסוי הסטת אסטרואיד כפול (DART), שבוצע על ידי צוות החקירה של נאס"א, מראה שהפגיעה הקינטית של החללית עם אסטרואיד המטרה שלה, דימורפוס, שינתה בהצלחה את מסלול האסטרואיד. זה מציין את הפעם הראשונה של האנושות לשנות בכוונה את התנועה של עצם שמימי ואת ההדגמה הראשונה בקנה מידה מלא של טכנולוגיית הסטת אסטרואידים.
"לכולנו יש אחריות להגן על כוכב הבית שלנו. אחרי הכל, זה היחיד שיש לנו", אמר מנהל נאס"א ביל נלסון. "המשימה הזו מראה שנאס"א מנסה להיות מוכנה לכל מה שהיקום זורק עלינו. נאס"א הוכיחה שאנחנו בהחלט יכולים להגן על כדור הארץ. זהו קו פרשת מים להגנה פלנטרית ולאנושות כולה, המפגין מחויבות מצד הצוות יוצא הדופן של נאס"א ושותפים מרחבי העולם".
"תוצאה זו היא צעד חשוב אחד לקראת הבנת את גודל ההשפעה של DART על אסטרואיד היעד שלו" אמרה לורי גלייז, מנהלת חטיבת המדע הפלנטרי של נאס"א במטה הנאס"א בוושינגטון. "ככל שיגיעו נתונים חדשים בכל יום, אסטרונומים יוכלו להעריך טוב יותר האם וכיצד ניתן להשתמש במשימה כמו DART בעתיד, כדי לסייע בהגנה על כדור הארץ מפני התנגשות עם אסטרואיד אם אי פעם נגלה שאחד כזה בדרך אלינו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קצת התבלבלתם
    נו 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האסטרואיד הזה לא איים על כדור הארץ לפני שהוסט ממסלולו. זה סוג של בדיקה אם הדבר בכלל אפשרי
    סגור