מדדים ומחקרים

כאוס במשכורות: הירידה החמורה ביותר מזה 25 שנה

האמריקאים ראו קיצוץ בשכר "החמור ביותר" זה 25 שנים תחת ביידן על פי נתוני הפדרל ריזרב: "עבור עובדים אלה, הירידה החציונית בשכר הריאלי היא קצת יותר מ-8.5%"
מערכת ice | 
הדולר בירידה (צילום vecteezy, pngwing)
אמריקאים שנפגעו מהאינפלציה הגואה מאז כניסתו של נשיא ארצות הברית הנוכחי ג'ו ביידן לתפקיד, ספגו למעשה את הפחתת השכר החדה ביותר מזה רבע מאה, לפי נתונים שפרסם הפדרל ריזרב.
חוקרים מטעם הבנק הפדרלי של דאלאס פרסמו ממצאים חדשים שחישבו את "השכר הריאלי" - ההכנסה האפקטיבית של העובדים בהתאמה לאינפלציה: "אנו מוצאים שרוב שכרם הריאלי (מותאם לאינפלציה) של העובדים המועסקים לא הצליח לעמוד בקצב האינפלציה בשנה האחרונה, עבור עובדים אלה, הירידה החציונית בשכר הריאלי היא קצת יותר מ-8.5%".

"התוצאות הללו הן החמורות ביותר שעמדו בפני עובדים מועסקים ב-25 השנים האחרונות", הוסיפו החוקרים. אינפלציה גבוהה יותר עלולה לשחוק במהירות את כוח הקנייה של האמריקאים אם הצמיחה בשכר לא תואמת את העליות. המשמעות היא שמשקי בית עומדים בפני משבר כלכלי קשה כאשר מנסים לשלם עבור צרכי היומיום כגון מזון, שכר דירה ודלק.
בטווח של עשור אחד בלבד, שיעור אינפלציה של 3% יפחית את כוח הקנייה של 100 דולר ב-25%, לפי חישובים של חברת ניהול ההשקעות PIMCO. בכמעט השנתיים מאז כניסתו של ביידן לבית הלבן, האינפלציה זינקה ביותר מ-13%, לפי הכלכלן פיטר סי ארל מהמכון האמריקאי למחקר כלכלי.
הירידה בשכר הריאלי פוגעת בכוח הקנייה של תושבי ניו יורק שמרוויחים 70,000 דולר בשנה בכמעט 4,500 דולר, לפי חישוביו של ארל. משכורת שנתית של $70,000 שווה ל-$33.65 לשעה בניו יורק. גובה המס בניו יורק הוא "בערך 25% בסך הכל", לפי ארל, כלומר "המרוויח כבר ירד ל-52,500 דולר לשנה, או 25.24 דולר לשעה".
כשהאינפלציה נעה על 8.3% משנה לשנה עד אוגוסט, לתושב יש "שכר ריאלי" של כ-48,150 דולר לשנה, או 23.14 דולר לשעה, חישוביו של ארל. "בין מסים לאינפלציה, באוגוסט 2022, 32% - כשליש - ממשכירי השכר שלוקחים הביתה נעלמו לפני שהם הוציאו אגורה".
מדד המחירים לצרכן - מדד לממוצע המחירים של מוצרי צריכה ושירותים - זינק ב-8.6% מהרבעון השני של השנה שעברה לתקופה המקבילה השנה. יותר ממחצית מהעובדים האמריקאים - 53.4% ​​- ראו ירידה אפקטיבית בשכר בשנה האחרונה, לפי הפד של דאלאס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה