מדדים ומחקרים

אפל או גוגל? זו החברה שהגיעה למקום הראשון בעולם

על פי דירוג BCG לשנת 2022, החברה החדשנית בעולם היא אפל ואחריה: מיקרוסופט, אמזון ואלפבית. טסלה במקום ה- 5, מודרנה נכנסת לעשירייה הראשונה עם זינוק של 35 מקומות; פייזר במקום ה- 18, Nvidia רושמת את הכניסה המרשימה ביותר – היישר למקום ה- 15,  בייט-דאנס, חברת האם של טיקטוק, נכנסת לראשונה לדירוג
מערכת ice | 
גוגל, אפל (צילום freepik)
זוהי השנה ה-16 ברציפות בה מפרסמת ענקית היעוץ האסטרטגי הגלובלית Boston Consulting Group , מחקר מקיף בנושא חדשנות בקרב חברות ואת דירוג 50 החברות החדשניות בעולם. המחקר מבוסס על ביצועים של כ- 1,200 חברות וארגונים שונים כפי שדורגו על ידי 1,500 מנהלי ומובילי חדשנות. 
בצמרת הדירוג, בדומה לשנים קודמות, החברות הטכנולוגיות הגדולות: אפל, מיקרוסופט, אמזון ואלפבית, חברת האם של גוגל. טסלה סוגרת את החמישייה הראשונה. מטא לא מגיעה לעשירייה הראשונה, וממוקדמת במקום ה-11. חברת מודרנה רושמת קפיצה מרשימה מהמקום ה- 42 למקום ה- 7. פייזר נשארת בעשירייה השנייה, במקום ה- 18. 

ארבע חברות חדשות נכנסו השנה לראשונה לרשימת 50 החברות החדשניות: Nvidia שנכנסה היישר למקום ה- 15, זלנדו במקום ה- 25 ובייט-דאנס, חברת האם של טיקטוק, ופנסוניק בעשירייה החמישית. בין החברות שחזרו לדירוג, ניתן למצוא את הענקית היפנית היטאצ'י בתחום ייצור מחשבים (מקום 39), ענקית תעשיית השבבים אינטל (מקום 44), ותאגיד המזון הענק נסטלה (מקום 49).תעשיית הרכב ממשיכה לעשות מהלך גדול קדימה עם נציגות מרשימה של ענקיות הרכב. אחרי טסלה 5 ממוקמת טויוטה במקום ה- 21, יונדאי במקום ה- 33, ג'נרל מוטורס ופורד בעשירייה הסוגרת את הדירוג. 
מבין כ-1,200 חברות שהשתתפו במחקר, 65% העידו כי נושא הקיימות נמצא בראש סדר העדיפויות שלהן או כאחד משלושת הנושאים החשובים ביותר עבורן, כאשר חברות של מוצרים ברי קיימא, רכב ואנרגיה מובילות ואילו חברות מוצרי צריכה, תוכנה ושירותים, מגזר ציבורי נמצאות בתחתית הדירוג. עוד בולטות הן חברות מדטק (58% מכלל חברות המדטק שהשתתפו בסקר הציבו את נושא הקיימות בראש סדר העדיפויות שלהן), הרכב (54%), והביטוח (52%). (ראו תרשים בהמשך)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה