מדדים ומחקרים

בסין ובברזיל מוטרדים מהתעסוקה בשל האינפלציה, איפה פחות מודאגים?

סקר עדכני חוצה יבשות מצא כי 32% מהמשיבים בסין מודאגים מהשפעת האינפלציה על הביטחון התעסוקתי שלהם, ובברזיל 30% ענו כי הם מוטרדים מהנושא. זה גבוה בהרבה מאחוזי המשיבים בארה"ב ובבריטניה המוטרדים מעתיד עבודתם (13%). עם זאת, הבריטים הם הפסימיים ביותר לגבי המצב הכלכלי: 75% ציפו שהתנאים יחמירו
מערכת ice | 
מסחר בסין (צילום vecteezy)
יותר אנשים בסין ובברזיל מודאגים לגבי עבודתם מאשר בארה"ב ובבריטניה, על פי סקר בינלאומי של חברת הייעוץ אוליבר ווימן שנערך ביולי ופורסם החודש. בסין, 32% מהמשיבים אמרו שהם מודאגים מהשפעת האינפלציה על הביטחון התעסוקתי שלהם, וכן 30% מהנשאלים בברזיל. לעומתם, בקרב הנשאלים בארה"ב ובבריטניה, הנתון הזה היה רק ​​13%, מצא הסקר.
האבטלה בקרב צעירי סין בגילאי 16 עד 24 זינקה לכמעט 20%, בעוד שאבטלה של האוכלוסייה בגיל העבודה בערים היא כ-5.4%, על פי סקר רשמי ליולי. בברזיל, שיעור האבטלה נכון ליולי היה 9.1%, כך הראו נתונים רשמיים. שיעור האבטלה בארה"ב היה נמוך בהרבה של 3.5% ביולי ו-3.6% בבריטניה, לפי נתוני הממשלה.
המחקר של אוליבר ווימן התמקד בדעותיהם של הצרכנים לגבי השפעת האינפלציה. אבל השותף בהונג קונג בן סימפנדורפר ציין כי כל מדינה מתמודדת עם מצבים ייחודיים בנוסף לאינפלציה שכנראה השפיעה על תוצאות הסקר. 
בברזיל, הוא ציין, "תקופות של אינפלציה גבוהה מאוד אינן חריגות" ושפערי ההכנסה נוטים להיות גדולים יותר. זה בא לידי ביטוי בכך ש-68% גבוהים מהמשיבים בברזיל אמרו שהם מודאגים מהיכולת שלהם לשלם עבור מצרכים ומוצרים חיוניים. בעוד שהיכולת להרשות לעצמה את הסחורות הללו הייתה תחום הדאגה העיקרי של הצרכנים בכל ארבע המדינות, ברזיל דורגה במקום הראשון. בריטניה הייתה במקום השני עם 48%, אחריה 44% בארה"ב ו-42% בסין.
בארה"ב, שבה הגידול במשרות וגידול השכר היו חזקות למרות החששות מהמיתון, "דאגות לגבי יכולות משק הבית לשלם עבור מצרכים יהיו בעיקר קשורות לאינפלציה", אמר סימפנדורפר.
"בעוד שבסין, הצמיחה הייתה מעט חלשה יותר, גידול המשרות בדמוגרפיה מסוימת הייתה חלשה יותר, העובדים במגזר הטכנולוגי נאבקו לאחרונה, הצמיחה בשכר הייתה איטית", אמר. "זה עשוי לשחק גם בחששות לגבי היכולת לשלם עבור מצרכים." כלכלת סין נגררה על ידי בקרת קוביד וצניחה בשוק הנכסים. סביבה רגולטורית הדוקה יותר, במיוחד כשמדובר בחברות טכנולוגיה אינטרנטיות, הכבידה גם היא על הסנטימנט.
גם ההכנסות הסיניות צומחות לאט יותר מהקצב הכולל של עליות המחירים. ההכנסה החודשית הפנויה הממוצעת לתושבי העיר הסינית הייתה 4,167 יואן סיני (598 דולר), לפי נתונים רשמיים למחצית הראשונה של השנה. זה היה רק ​​1.9% יותר מאשר לפני שנה. לעומת זאת, מדד המחירים לצרכן בסין עלה באוגוסט ב-2.5% לעומת שנה שעברה, מעט מהשיא של שנתיים של 2.7% שהגיע לחודש הקודם. עלייה במחירי בשר החזיר, מרכיב עיקרי במזון, הניעה חלק ניכר מהעלייה.
 
מבחינת התחזית הכלכלית, המשיבים בבריטניה היו הפסימיים ביותר, כאשר 75% ציפו שהתנאים יחמירו, נכתב בדו"ח אוליבר ווימן. בארצות הברית, נתון זה היה 56%. המשיבים הסינים והברזילאים היו דווקא הכי אופטימיים, עם 42% ו-26%, בהתאמה, ציפו שהתנאים ישתפרו בחצי השנה הבאה, כך מצא הסקר.
עם זאת, פחות מ-15% מהמשיבים בארה"ב או בבריטניה אמרו שהם מונעים מפחדי המיתון לאסוף כישורים חדשים או לעבוד בעבודה צדדית. אבל לעומתן, בברזיל ובסין נתח זה היה הרבה יותר גבוה ועבר את ה-30%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה