מדדים ומחקרים

זה מה שהופך רומנים קצרים למערכת יחסים מחייבת

מחקר חדש מארה"ב מגלה את הגורמים שהופכים רומן קצר למערכת יחסים מחייבת. הממצאים מראים שבילויים תכופים ותחושות מתח לחוד הם חלק מהגורמים 
מערכת ice | 
סטטוס_בזוגיות (צילום thinkstockphotos.com)

אין תשובה קלה לשאלה מה הופך הידלקות קטנה למערכת יחסים מחייבת, אבל מחקר חדש פיצח מה גורם לאנשים להפוך קשר קליל למערכת יחסים מחייבת. המחקר, שנערך באוניברסיטת קליפורניה בארה"ב, כלל 208 סטודנטים הטרוסקסואלים שענו על סקר על הרגלי הדייטינג שלהם, העדפותיהם ופוטנציאל המשיכה שלהם לבני זוג בחצי השנה האחרונה.


הסטודנטים שהשתתפו במחקר דיווחו שהיו להם כ-5 רומנים קצרים בתקופה הזו וכ-15% מהם הפכו למערכת יחסים. כדי לענות על שאלת מיליון הדולר מה גרם לאחד מהרומנים להפוך למערכת יחסים, עורכי המחקר השתמשו במודלים של אלגוריתמים וסטטיסטיקות וניתחו את דפוסי האהבה של המשתתפים. תוצאות המחקר הראו שהסטודנטים גילו עניין רומנטי מתמשך אם בן הזוג רצה לבלות איתם בתכיפות גבוהה, אם חוו מתח כשהיו בנפרד ושיתפו את הפרטנר בהצלחות יומיות. לפי החוקרים, אלה הגורמים המרכזיים שהובילו למערכת יחסים צמודה.

סמנתה ג'ואל, עוזרת מחקר במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת ווסטרן אמרה: "כשרגשות של התקשרות וקשר רגשי מתחילים לצוץ, הצעירים רואים בזה סימן לכך שכדאי לקחת את מערכת היחסים לשלב הבא", והוסיפה: "משיכה מינית ורגשית הולכים יד ביד עוד לפני שמתגבשת מערכת יחסים מחייבת". 
 


מובילי המחקר טוענים שהתפתחות של מערכת יחסים תלויה במציאת מישהו מתאים. לפיהם, זה לא המאבק להשיג את בן הזוג הכי שווה אלא לנסות למצוא חיבור מיני ורגשי. לפיהם, כך אנשים צעירים יוזמים מערכת יחסים. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה