מדדים ומחקרים
סקר צרכנים חדש: הנאמנות למותג חשובה מאי פעם לישראלים
סקר עדכני של חברת Yotpo שכלל 500 צרכנים ישראלים בחן מה לקוחות ישראלים באמת רוצים מהמותגים האהובים עליהם: 77% מהנשאלים אמרו שהם נאמנים למותג. Yotpo פיתחה פלטפורמת שיווק חדשנית למסחר מקוון הבנויה על תוכן גולשים וצרכנים

תוצאות סקר צרכנים ישראלים חדש של חברת Yotpo (יוטפו) שבחן מה לקוחות ישראלים באמת רוצים מהמותגים האהובים עליהם ומה עתיד מועדוני הלקוחות בישראל, מצביעות על תשובה אחת וחד משמעית: נאמנות חשובה מאי פעם: 77% מהנסקרים אמרו שכשהם נאמנים למותג הם נוטים לקנות ממנו שוב ושוב; תוכניות נאמנות הופכות 58% מהקונים לנאמנים יותר; יותר מ-87% מהמשיבים מדור ה-Z היו מעדיפים לקנות ממותג על סמך ערכים משותפים שהם חולקים איתו.
בסקר שערכה חברת Yotpo במהלך חודש מאי 2022 השתתפו 500 צרכנים ישראלים, אשר לוקחים חלק במועדון נאמנות (או תכנית חבר) אחד לכל הפחות. הנסקרים חולקו לשש קבוצות גיל וקבוצות הגיל חולקו לארבע דמוגרפיות: דור ה-Z , מילאניאלים, דור ה-X ודור הבייבי בום. הנסקרים נשאלו שאלות על תכניות הנאמנות ומועדוני הלקוחות שהם משתייכים אליהם, על הרגלי הצריכה שלהם, על עמדותיהם בנוגע לערכים של מותגים, דעתם על השימוש בדאטה, ועוד.
מהסקר של Yotpo עולה כי הצרכנים קונים היום ממותגים שנתפסים בעיניהם כאמינים ומהימנים, וחשוב מכך - את האמון הזה המותגים צריכים להרוויח. היום, יותר מאי פעם, מותגים לא יכולים להסתמך על תוכניות נאמנות 'שגר ושכח'. להפך, היום צרכנים רוצים לקנות ממותגים שגורמים להם להרגיש מיוחדים ולא כמו עוד עסקה. כשתעשיית האיקומרס התפוצצה בישראל, מותגים היו צריכים ללמוד איך למכור באינטרנט. היום, מותגים צריכים ליצור מערכות יחסים עם הלקוחות כדי לעודד מכירות ולהחזיר אותם שוב ושוב.
עוד עולה מהסקר:
• רוב הצרכנים (65%) רוצים לקנות ישירות ממותגים שהם נאמנים להם.
• ערכי המותג חשובים מאי פעם, והדבר בולט בעיקר בקרב צרכנים עתידיים, כאשר למעלה מ-87% מהמשיבים מדור ה-Z היו מעדיפים לקנות ממותג על סמך ערכים משותפים שהם חולקים עמו.
• יותר מ-55% מהמשיבים אמרו שהשתייכות לתוכנית נאמנות משפיעה על החלטתם לקנות שוב ממותג.
• ניכר שרוב הצרכנים (68% מהמשיבים) מעדיפים להשתמש בטלפונים הניידים שלהם בזמן שהם יוצרים מעורבות עם תוכניות נאמנות המותגים בזמן שהם בחנויות הפיזיות של המותגים.
• רוב המשיבים (71%) אמרו ששקיפות לגבי איסוף הנתונים הפרטיים שלהם חשובה להם.
• יותר מ-62% מהנשאלים ענו בחיוב כשנשאלו עד כמה הם מוכנים לחלוק את המידע האישי שלהם בתמורה לתגמולי נאמנות ו/או חוויות נאמנות מותאמות אישית.
דוגמאות לאופן שבו תוכניות נאמנות משפרת את התוצאות של החברות המפעילות אותן, ניתן לראות במותג האופנה De Rococo, שהשיק לאחרונה תוכנית נאמנות שזוכה להצלחה, לאחר שהגדילה ב-20% את היקף הלקוחות החוזרים והובילה לגידול של 11% בגודל הסל הממוצע של סך הלקוחות. דוגמה נוספת היא של המותג Don't Tell Mama שמאז שהשיק את תכנית הנאמנות שלו, החברים בתוכנית מוציאים מעל ל-304 ש״ח יותר מלקוחות רגילים ברוב הקניות שלהם.
מומחים מובילים בתחום האיקומרס בישראל התייחסו גם הם לנושא: לדברי רועי וסרמן, ראש תחום מכירות ישראל בחברת Optimove: "אחת הדרכים היחידות בהן חברות שכאלה יכולות להמשיך לצמוח היא דרך השקעה ברכישות חוזרות. כלומר, לגרום ללקוחות קיימים לרכוש איתם שוב". מיכל חיון, מייסדת ומנכ"ל 2DO!, אמרה: " אמון הוא ערך משמעותי ביחוד בעולם האיקומרס, עליו מבססים רבים מהמותגים נאמנות רגשית. אנחנו סומכים על Airbnb כדי שהם יהיו שם אם משהו ישתבש. אנחנו מזמינים ב- Wolt כי אנחנו סומכים שהיא תגיע תוך חצי שעה. כשמייצרים נאמנות רגשית למותג, הקסם קורה!".
Yotpo פיתחה פלטפורמת שיווק חדשנית המיועדת למסחר מקוון, הבנויה על תוכן גולשים וצרכנים, המספקת למותגים יכולות ייחודיות לבלוט ולשמר את לקוחותיהם בעולם האיקומרס התחרותי. הפלטפורמה של יוטפו כוללת את כל פתרונות השיווק הדרושים למותגים תחת קורת גג אחת הכוללים ביקורות גולשים, מועדוני לקוחות, חבר מביא חבר, ושיווק באמצעות SMS אשר יחד מייצרים חוויות לקוח ייחודיות ובעלות יחס המרה גבוה.
עוד ב-
Yotpo משרתת כיום יותר מ-30,000 לקוחות המייצגים את מיטב המותגים המקוונים, החל מאיקאה, פטגוניה, סטיב מאדן, הלי הנסן - ורבים אחרים בעולם, וכמובן גם מותגים כחול לבן ביניהם: סופר-פארם, סודה סטרים, סטימצקי Maelys ועוד. על מנת לספק למותגים את התמיכה, האסטרטגיה והאפשרויות הטובות ביותר, יוטפו משתפת פעולה עם למעלה מ-500 סוכנויות, פלטפורמות ( Shopify, Magneto, BigCommerce) וטכנולוגיות בולטות ( Facebook, Google, Instagram) העומדות מאחורי התפעול של חנויות מקוונות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה