מדדים ומחקרים

הצרכנים נותנים אמון? המצב עדיין גרוע, אך כבר פחות

מדד אמון הצרכנים עלה ל-19%- (ביולי עמד על 23%-). המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה עלה ל-20%-. ניכרת פסימיות רבה יותר בקרב אלה שאינם מועסקים ובקרב חסרי תעודת בגרות

מערכת ice | 
עלייה באמון הצרכנים (צילום UNSPLASH)
מדד אמון הצרכנים תחום בטווח שבין מינוס 100 לבין פלוס 100. ככל שערך המדד קרוב יותר לגבול העליון, כך הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר בקרב הפרטים, וככל שערך המדד קרוב יותר לגבול התחתון, כך הוא מעיד על פסימיות רבה יותר. מדד קרוב לאפס מצביע על היעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים. המתודולוגיה של הסקר תואמת את ההנחיות של ארגון ה-OECD לסקרים מסוג זה.

באוגוסט 2022, מדד אמון הצרכנים עלה ל-19%-. חל שיפור באחד המאזנים המרכיבים את המדד: המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה עלה ל-20%- לאחר שביולי עמד על 27%-. המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה עומד על 17%-. המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עומד על 4%-. המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה עומד על 34%-.
מדד אמון הצרכנים בחודש אוגוסט 2022, לפי תעסוקה, רמת השכלה וקבוצת אוכלוסייה בקרב אלה שאינם מועסקים ערך המדד עומד על 25%-, ומצביע על פסימיות רבה יותר משל המועסקים שאצלם ערך המדד עלה ל-15%-. בקרב חסרי תעודת בגרות ערך המדד עומד על 26%-, ומצביע על פסימיות רבה יותר משל בעלי תעודת בגרות שאצלם ערך המדד עלה ל-15%- ומבעלי תעודה אקדמית שאצלם ערך המדד עומד על 16%-. בקרב האוכלוסייה הערבית עומד ערך המדד על 22%-, ובקרב האוכלוסייה היהודית  ערך המדד עומד על 18%-.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה