מדדים ומחקרים

זאת הבדיקה שמונעת מחולות סרטן לעבור כימותרפיה

מחקר חדש מגלה שבדיקה פרוגנוסטית לסרטן השד בנשים לפני גיל המעבר יכולה לחזות את הישנות המחלה ולמנוע טיפולים כימותרפיים
מערכת ice |  1
בדיקות סרטן (צילום pexels)

מחקר חדש מגלה שהבדיקה הפרוגנוסטית לסרטן השד מסוג ER+-HER2 יכולה לנבא הישנות של המחלה בנשים לפני גיל המעבר. המחקר, שפורסם בכתב העת של האגודה האמריקנית לחקר הסרטן, מייצג את האימות הקליני הראשון של בדיקת אנדופרדיקט באוכלוסייה טרום גיל המעבר. 
 

במחקר נבדקו דגימות גידולים מ-385 נשים לפני גיל המעבר עם סרטן שד ראשוני מסוג ER+-HER2 שלא עברו טיפולי כימותרפיה. התוצאות הראו שבדיקת אנדופרדיקט זיהתה במדויק שנשים לפני גיל המעבר עם בלוטות לימפה ובלעדיהן יכולות להימנע מטיפולי כימותרפיה משום שהסיכוי להישנות המחלה נמוך. 
 


ד"ר ראלף קרוננווט, מנהל ליחסי רפואה בינלאומיים ב-Myriad Genetics אמר: "לאור ההמלצות הקליניות המתגברות להפחתת טיפול יתר בסרטן השד, התוצאות מעודדות במיוחד. כאשר כשליש מכל מקרי סרטן השד החדשים מתרחשים בחולות בגילאי 54 ומטה, השימוש בבדיקת אנדופרדיקט בקרב נשים לפני גיל המעבר מספק תובנות חשובות למתן מידע לטיפול מותאם, כולל האם יש יתרון בשימוש בכימותרפיה או לא".
 

בדיקת אנדופרדיקט היא בדיקה פרוגנוסטית החוזה את הסיכון של המטופלת להישנות סרטן השד במטרה לעזור לזהות מי יכולה לשקול לוותר בבטחה על כימותרפיה. הוא מנתח 12 גנים כדי ליצור ציון מולקולרי המשולב עם תכונות הגידול כגון גודלו ומצב הלימפות כדי לקבוע את רמות הסיכון למטופל. 
 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סרטן
    נורית 09/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההמצאה לסרטן השד מה קורה כשיש סרטן בשחלות בחצוצרות ברחם ובצוואר הרחם איזה טיפול יש במקום ניתוח וכימותרפיה
    סגור