מדדים ומחקרים

הסוף לזריקות האינסולין? בשורה מרעישה לחולי סוכרת

חולי סוכרת סובלים במיוחד בעיקר ממתן האינסולין, שמתבצע דרך מתן זריקות לא נעימות. כעת, נדמה שזה הולך להשתנות. במחקר שנערך באוניברסיטת קולומביה הבריטית פיתחו טבלית אינסולין שתוכל להיכנס דרך הפה. אז איך זה עובד והאם זה באמת ייכנס בקרוב לשוק?
מערכת ice | 
רפואה (צילום vecteezy)
הדרך הנפוצה ביותר למתן אינסולין לחולי סוכרת היא מתחת לעור עם מחט קטנה או עט אינסולין, אבל זה עשוי להשתנות בקרוב. חוקרים מאוניברסיטת קולומביה הבריטית (UBC) מפתחים טבלית אינסולין שתוכל להיכנס דרך הפה, שאם תצליח, תוכל להקל על אנשים עם סוכרת מסוג 1 לקחת את התרופה שלהם.
"התוצאות המרגשות הללו מראות שאנחנו בדרך הנכונה בפיתוח תכשיר אינסולין שלא יהיה צורך להזריק עוד לפני כל ארוחה. בנוסף, זה ישפר את איכות החיים, כמו גם בריאות הנפש, של יותר מתשעה מיליון חולי סוכרת מסוג 1 סביב העולם", אומר ד"ר אנובהב פראטאפ-סינג, מחבר בכיר של המחקר וחוקר ב-UBC.
ד"ר פראטאפ-סינג והצוות שלו משתמשים בחולדות כדי לראות כיצד הגוף סופג אינסולין מטבליות דרך הפה, זאת בהשוואה כמובן לאינסולין המוזרק. החיפוש אחר טבלית אינסולין הוא אישי מאוד עבורו. אביה של ד"ר פראטאפ-סינג היה חולה סוכרת והיה צריך להזריק אינסולין שלוש עד ארבע פעמים ביום כדי להישאר בחיים עוד 15 שנים.
שינוי האופן שבו אינסולין נכנס לזרם הדם יכול לשפר את איכות החיים של האדם. זריקות אינן נוחות וגם כואבות, במיוחד כאשר מישהו נמצא במרחב ציבורי כזה או אחר. בעוד שמדענים התעסקו ברעיון של גלולת אינסולין, החשש העיקרי היה עד כמה הגוף סופג את האינסולין בהשוואה לזריקות מסורתיות.
 
במחקר הנוכחי, החוקרים פיתחו פתרון לשיפור הספיגה. במקום שאדם יבלע ישירות את הגלולה, הוא היה נותן לטבליה להתמוסס בין החניכיים והלחי. המסה תאפשר לאינסולין להיכנס לקרום הדק המצוי בדופן הלחי הפנימית ובחלק האחורי של השפתיים.
לטבליות אינסולין שנבלעות יש קצב ספיגה איטי, כאשר אינסולין משתחרר במשך שעתיים עד ארבע שעות. לשם השוואה, זריקות משחררות אינסולין מלא תוך 30 דקות עד שעתיים. מכיוון שהאינסולין עוקף את הספיגה ואת חילוף החומרים בקיבה, כל כמות האינסולין תמצא תיאורטית את דרכה לכבד. התוצאות היו מבטיחות במיוחד בניסויים בבעלי חיים במחקר הנוכחי. חולדות שנטלו את הטבלייה דרך הפה הציגו קצב ספיגת אינסולין של כמעט 100 אחוז. האינסולין ששוחרר גם עבר ישירות לכבד.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה