מדדים ומחקרים

מטריד: הסיבה שכדאי לכם להיזהר מהאור הכחול במחשב

במחקר שנערך באוניברסיטת אורגון, גילו שהאור הכחול המגיע מרוב המסכים שמקיפים אותנו בחיי היום יום, עלול להשפיע לרעה על ההזדקנות וגם לגרום להשמנה
מערכת ice |  1
סמארטפון ביד מול מסך הטלוויזיה (צילום iStock)
יותר מדי אור כחול מגאדג'טים כמו טלוויזיות, מחשבים ניידים וסמארטפונים יכול להאיץ את תהליך ההזדקנות, מזהיר מחקר חדש. חוקרים גילו שהאור יכול להוביל גם להופעת השמנת יתר ובעיות פסיכולוגיות.
"חשיפה מוגזמת לאור כחול ממכשירים יומיומיים, כמו טלוויזיות, מחשבים ניידים וטלפונים, עלולה להיות בעלת השפעות מזיקות על מגוון רחב של תאים בגופנו, החל מתאי עור ותאי שומן ועד נוירונים תחושתיים", אומרת ד"ר ידוויגה גיבולטוביץ', פרופסורית במחלקה לביולוגיה אינטגרטיבית באוניברסיטת אורגון, בהודעה לתקשורת. "אנחנו הראשונים להראות שרמות של מטבוליטים ספציפיים - כימיקלים החיוניים לתפקוד תקין של התאים - משתנות בזבובי פירות שנחשפים לאור כחול".
"כימיקלים האיתותים בתאים של זבובים ובני אדם זהים, ולכן יש פוטנציאל להשפעות שליליות של אור כחול על בני אדם", מסביר גיבולטוביץ'. "כדי להבין מדוע אור כחול בעל אנרגיה גבוהה אחראי להאצת ההזדקנות בזבובי פירות, השווינו את רמות המטבוליטים בזבובים שנחשפו לאור כחול במשך שבועיים לאלו המוחזקים בחושך מוחלט".
הצוות מצא כי התאים בזבובי הפירות אינם מתפקדים ברמה אופטימלית לאחר חשיפה לאור כחול, מה שעלול להוביל למוות בטרם עת. "נוריות לד, הפכו לתאורה העיקרית במסכי תצוגה כמו טלפונים, מחשבים וטלוויזיות, כמו גם תאורת החדרים, כך שבני אדם בחברות מתקדמות נחשפים לאור כחול דרך תאורת לד במהלך רוב שעות הערות שלהם", מסביר מחבר המחקר. השלב הבא במחקר הוא לחקור את השפעות האור הכחול על תאים אנושיים.
 
"השתמשנו באור כחול חזק למדי על הזבובים - בני אדם נחשפים לאור פחות חזק, כך שהנזק הסלולרי עשוי להיות פחות דרמטי. התוצאות ממחקר זה מצביעות על כך שדרוש מחקר עתידי הכולל תאים אנושיים כדי לקבוע את המידה שבה תאים אנושיים עשויים להראות שינויים דומים במטבוליטים המעורבים בייצור אנרגיה בתגובה לחשיפה מוגזמת לאור כחול", מסכמת גיבולטוביץ'. "המחקר שלנו מצביע על כך שהימנעות מחשיפה מוגזמת לאור כחול עשויה להיות אסטרטגיית אנטי-אייג'ינג טובה.".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ועדיין חצי מהמכרים שלי מאשימים את הקרינה במקום את המסכי (ל"ת)
    אביב 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור