מדדים ומחקרים

גיימרים מקבלי החלטות טובים יותר, ויש להם יותר פעילות מוחית

חוקרים מאוניברסיטת ג'ורג'יה סטייט גילו קוד רמאות לקבלת החלטות טובות יותר. פשוט תשחק יותר משחקי וידאו. בהשוואה ללא גיימרים, המחקר החדש מגלה ששחקני וידאו רגילים מציגים כישורי קבלת החלטות סנסו-מוטוריים מעולים

מערכת ice | 
גיימרים (צילום shutterstock)
"משחקי וידאו משוחקים על ידי הרוב המכריע של בני הנוער שלנו יותר משלוש שעות מדי שבוע, אבל ההשפעות המיטיבות על יכולות קבלת ההחלטות והמוח אינן ידועות בדיוק", אומר החוקר הראשי מוקש דהמאלה, פרופסור חבר במחלקת המדינה של ג'ורג'יה. פיזיקה ואסטרונומיה והמכון למדעי המוח של בית הספר, במהדורה אוניברסיטאית.
פרופ' דהמאלה היה יועצו של המחבר הראשי של המחקר טים ג'ורדן. המחקר הזה הוא אישי במיוחד לד"ר ג'ורדן, שהיה לו ראייה חלשה בעין אחת בילדותו. במהלך פרויקט מחקר כשהיה בן חמש, ג'ורדן כיסה את עינו הטובה ושיחק במשחקי וידאו. התקווה הייתה שגישה זו תחזק את הראייה בעינו החלשה יותר.
 
היום הראייה שלו הרבה יותר טובה. ג'ורדן מאמין שמשחקי וידאו מילאו תפקיד מפתח בעזרה לו לעבור מעיוורון משפטי בעין אחת לבניית יכולת חזקה לעיבוד חזותי.
פרויקט זה כלל 47 משתתפים בגילאי המכללה; 28 שטענו שהם שחקני וידאו רגילים ועוד 19 לא שחקנים. המשתתפים נשכבו בתוך מכשיר FMRI עם מראה המציגה רמז ומיד לאחר מכן תצוגה של נקודות נעות. כל אדם היה צריך ללחוץ על כפתור ביד ימין או שמאל כדי לציין את הכיוון שבו הנקודות נעות, או לחילופין, להימנע מלחיצה על הכפתור אם לא הייתה תנועה לשני הכיוונים.
אין ספק, גיימרים היו מהירים יותר ומדויקים יותר עם התגובות שלהם. יתרה מכך, ניתוח של סריקות המוח שלהם גילה הבדלים בולטים הקשורים לפעילות מוגברת בחלקים מסוימים במוחם של גיימרים.
"תוצאות אלו מצביעות על כך שמשחקי וידאו משפרים פוטנציאל כמה מתתי-תהליכים של תחושה, תפיסה ומיפוי לפעולה כדי לשפר את כישורי קבלת ההחלטות", כותבים מחברי המחקר בהצהרה. "ממצאים אלו מתחילים להאיר כיצד משחקי וידאו משנה את המוח על מנת לשפר את ביצועי המשימות וההשלכות הפוטנציאליות שלהם להגברת הפעילות הספציפית למשימה."
באופן מעניין, החוקרים מוסיפים כי לא היה "החלפה" בין מהירות ודיוק התגובה. השחקנים היו טובים יותר בשני התחומים.
"חוסר הפשרה הזו של מהירות-דיוק תצביע על משחק וידאו כמועמד טוב לאימון קוגניטיבי בכל הקשור לקבלת החלטות", מסכמים החוקרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה