מדדים ומחקרים

אביזר המין המועדף של הקופים, ומה הם עושים איתו

מחקר גילה שקופי מקוק באינדונזיה משתמשים באבנים כצעצועי מין, בדוגמה חדשה לשימוש יצירתי בכלים על ידי בעלי חיים. חוקרים צפו בקופים דופקים ומשפשפים אבנים על איברי המין והמפשעה שלהם
מערכת ice |  1
קופי מקוק
השימוש בכלים בקרב בעלי חיים מתועד היטב, אבל לאחרונה גילו חוקרים כמה קופים באינדונזיה שנראה היה שהם משתמשים באבנים בצורה מאוד ספציפית: כצעצועי מין.
בזמן שחקרו אוכלוסייה של 173 מקוק ארוכי זנב, חוקרים צפו במקוקים דופקים ומשפשפים אבנים על איברי המין והמפשעה שלהם, על פי מאמר שפורסם החודש בכתב העת Ethology. ההתנהגות הובילה את החוקרים להשערה כי האבן משמשת "צעצוע מין".
החוקרים הגיעו לתיאוריה בכמה דרכים. הם ראו שגברים צעירים נוטים יותר מזכרים מבוגרים לקחת חלק בהתנהגות, וכי לעתים קרובות עוקבות אחריה תגובות פיזיולוגיות מיניות, כגון זקפה. הם גם מצאו שפעולות עם האבן קשורות להתנהגויות מיניות אחרות.
בסך הכול, החוקרים אמרו שהנתונים תומכים בחלקם בתיאוריה לפיה ההתנהגות הייתה "מונעת מינית". כלומר, נראה היה שהקופים מבצעים "סוג של אוננות מכוונת עצמית בעזרת כלים", אמרה קמילה סני, דוקטורנטית באוניברסיטת לית'ברידג' בקנדה ומחברת המחקר, לניו יורק טיימס.
המאמר הציע כי קופים לאורך זמן עשויים להמשיך להשתמש בכלים להתנהגויות כגון אוננות, שאינן קשורות ישירות להישרדות, אך יש להן היבטים "מהנים" או "מתגמלים את עצמם", כמו "פעילויות משחקיות ומיניות הבסיסיות".
ידוע שבעלי חיים רבים משתמשים בכלים. לוטרות משתמשות באבנים כדי לפצח קונכיות למאכל, כמו צדפות ומולים. דולפינים משתמשים בספוגי ים כדי לבעוט חול ולחשוף טרף על קרקעית הים. קופים תועדו בווידאו כשהם משתמשים באבנים כדי לפצח אגוזים ורכיכות.
בעלי חיים כבר תועדו מאוננים עם חפצים, אם כי זה לא נפוץ. רוב השימוש בכלים משרת מטרה הישרדותית ברורה, כמו אכילה. התנהגות מינית עצמית זו "ככל הנראה לא באמת אדפטיבית או שימושית", אמרה סני ל"טיימס" על האוננות בעזרת אובייקט.
המחברים ציינו שהמקוקים שנצפו חיו באזור שבו יש להם באופן קבוע גישה למזון אנושי, כך שהם עשויים לבלות פחות זמן בחיפוש אחר מזון מאשר אוכלוסיות אחרות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זאת ההוכחה שדרווין צדק
    אחת 11/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם האדם שנוצר מקוף השתגע ומחפש ריגושים בדרכים מגוונות ואפילו חולניות.... לא כל שכן הקופים בעצמם ????
    סגור