מדדים ומחקרים

המחקר החדש שמוכיח שאפשר לגבור על הגנטיקה

יש כאלה הנוטים לחשוב כי מחלות וקשיים גופניים הם עניין תלוי גנטיקה שאינו בר שינוי, מחקר חדש של אוניברסיטת קליפורניה מוכיח כי פעילות ספורטיבית יכולה לדחוק במחלות גנטיות ולגרום לאריכות ימים של ממש
מערכת ice | 
ריצה (צילום freepik)
הגנטיקה אמנם הופכת אותנו למי שאנחנו, אבל מחקר חדש מאוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו מלמד שזה לא גזרת גורל.  ממצאי המחקר הראו כי פעילות גופנית גוברת על הגנים בכל הנוגע לבריאות, לדחיית מחלות גנטיות ואפילו לקידום חיים ארוכים יותר.
כמובן שלא צריך תואר רפואי כדי לדעת שפעילות גופנית היא תנאי משמעותי לאורח חיים בריא, אבל החידוש של המחקר הוא בכך שאנשים בעלי מטען גנטי מסויים נוטים לאריכות חיים שונה, ומסתבר שפעילות ספורטיבית יכולה להשפיע גם על זה.
מחבר המחקר הראשי הוא דוקטור אלכסנדר פוסיס מהאוניברסיטה שאמר: "מטרת המחקר הייתה להבין האם הקשר בין פעילות גופנית וזמן בישיבה עם מוות משתנים על סמך רמות שונות של נטייה גנטית לאריכות ימים".
למעשה פרויקט המחקר החל לפני עשור כחלק ממחקר הפעילות הגופנית והקרדיווסקולרית של יוזמת הנשים (OPACH), מחברי המחקר החלו לעקוב אחר הרגלי הפעילות הגופנית בקרב 5,446 נשים מבוגרות בארה"ב (בני 63 ומעלה). נבדקים היו במעקב עד 2020, וענדו מד תאוצה בדרגת מחקר למשך עד שבעה ימים. המכשיר הזה מדד כמה זמן הם בילו בתנועה, את עוצמת הפעילות הגופנית וכמות הזמן הרגילה שלהם בישיבה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה