מדדים ומחקרים

ביונסה נפלה חזק, והוכיחה תיאוריה | דירוג ספוטיפיי

מלכת הפופ האמריקאית צנחה ב-4 מקומות ברשימת האלבומים ו-12 מקומות ברשימת האמנים המואזנים ביותר באפליקציית המוזיקה השוודית, והגשימה את הנבואות שלנו מהשבועות הקודמים
יאיר מור | 
ביונסה (צילום פייסבוק/ ביונסה)
בשבועות האחרונים הערכנו שוב ושוב שהסיבה לכך ששירים לועזיים רבים מצליחים להתברג גבוה במצעדים המקומיים אינה הפופולאריות של אותם שירים לועזיים, כמו העובדה שהקהל הנאמן יותר לשירים העבריים מתנזר בחלקו הגדול מהאזנה למוזיקה בתקופה הזו בשל תקופת בין המצרים, בה נהוגים מנהגי אבלות. מבט בנתוני המצעד השבועי של ספוטיפיי, אפליקציית התוכן הקולי הגדולה בעולם, מספקת ככל הנראה הוכחה לצדקתנו.
ברשימת השירים המושמעים ביותר לא היו כמעט שינויים: "Cute Boy" של נונו ושגיא קריב עדיין במקום הראשון ו"מי זאת" של אנה זק דורך במקום השני, ו"Sucks to Know You" (שאותו תרגמנו בשבוע שעבר ל"לא נעים להקירל") של יהונתן מרגי נותר במקום החמישי. כל השירים רשמו ירידות קלות במספר ההאזנות – אך כולם שמרו על מקומותיהם מלבד "As It Was" של הארי סטיילס", שירד מהמקום השלישי לרביעי וביצע הצרחה מול "סתלבט בקיבוץ" של פול טראנק וג'ימבו ג'יי. במלים אחרות: השיר היחיד בחמישייה שרשם ירידה הוא שיר לועזי.
ברשימת האלבומים המואזנים של השבוע הדבר בולט עוד יותר: "רנסאנס" של ביונסה רשם בה צניחה של ארבעה מקומות, מהמקום הראשון לרביעי, בזמן ש"מזרח פרוע" של טונה עלה מקום אחד לראשון, "אלבום 2" של עדן חסון דילג למקום השני, "סטטוס" של נונו שמר על המקום השלישי ו"Harry’s House" של הארי סטיילס  עלה למקום הרביעי. כלומר, גם כאן הירידה הגדולה ביותר היא של אלבום לועזי, בעוד רוב האלבומים העבריים עולים (ואחד נשאר במקום).
ברשימת האמנים לא היה שינוי בחמישייה הראשונה: עדן חסון נשאר במקום הראשון; טונה בשני; אייל גולן בשלישי; עומר אדם ברביעי; ורביד פלוטניק בחמישי. מחוץ לחמישייה רוב האמנים רשמו תנועות קלות למדי – אך הירידות החדות ביותר נרשמו גם הן על ידי אמנים בינלאומיים: ביונסה צנחה מהמקום השישי ל-18, ובילי אייליש וקנדריק למאר צנחו ארבעה מקומות כל אחד, מ-17 ו-19 ל-21 ו-23, בהתאמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה