מדדים ומחקרים

צעירים ואוהבים אלכוהול? זה הנתון המדאיג שכדאי לכם לשמוע

בניגוד למחקרי העבר, מחקר חדש מצא כי בני 40 ומטה ששותים אלכוהול באופן קבוע חשופים ליותר סיבות שעלולות להוביל למוות. אז למי כן כדאי לשתות בצורה מבוקרת?
מערכת ice |  1
אלכוהול (צילום UNSPLASH)
לא מעט פעמים מומחים המליצו בפנינו כי שתייה מבוקרת של משקאות אלכוהוליים מסוימים עשויה לשפר את בריאותנו. שתיית כוס יין אחת ביום או חצי ליטר בירה נחשב להרגל מבורך לדעת לא מעט חוקרים ורופאים, אך מחקר עולמי חדש מציגה הסתייגות לטענה הזאת. 
על פי אותו מחקר, שתייה מואצת של אלכוהול עלולה בסבירות גבוהה להוביל למקרי מוות למי שעדיין לא הגיע לגיל 40, מה שנובע בעיקר מתאונות דרכים, פציעות ורצח. מנגד, המחקר עדיין מחזק את הטענה כי בני 40 ומעלה שאינם בעלי מחלקות רקע כאלה ואחרות עשויים עדיין להפחית את הסיכון למחלות לב, שבץ מוחי וסוכרת על ידי שתייה אחראית של אלכוהול. 
"המחלות האלה הן במקרה גורמי מוות עיקריים בחלק ניכר מהעולם", אמרה הסופרת הבכירה עמנואלה גאקידו, פרופסור למדעי מדדי הבריאות במכון למדדי בריאות והערכה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת וושינגטון. "אז כשמסתכלים על ההשפעה הבריאותית המצטברת, במיוחד בקרב מבוגרים, זה מראה שכמות קטנה למעשה טובה יותר עבורך מאשר אי שתייה. מכל שאר הסיבות, זה מזיק בכל רמות הצריכה". ואכן, המחקר לא מצא השפעה מגנה על מחלות כמו שחפת, יתר לחץ דם, מחלות כבד, אפילפסיה, דלקת הלבלב וסוגי סרטן רבים.
"הנחיות אלכוהול, הן גלובליות והן הלאומיות, הדגישו בדרך כלל את ההבדל בין רמת הצריכה של גברים בהשוואה לנשים", אמרה גאקידו. "מה שהמחקר שלנו מציעה הוא שהנחיות גלובליות, הנחיות לאומיות והנחיות מקומיות יהיו יעילות יותר אם הם מדגישים גיל לעומת מין. חשוב לציין שאף אחד לא צריך לשתות אלכוהול כדי להשיג יתרונות בריאותיים פוטנציאליים, וכמה אנשים לא צריכים לשתות בכלל".
הניתוח בחן 30 שנים של נתונים על אנשים בגילאי 15 עד 95 מ-204 מדינות וטריטוריות שנאספו על ידי מחקר המכון העולמי לנטל מחלות, פציעות וגורמי סיכון, העוקב אחר מוות מוקדם ונכות מלמעלה מ-300 מחלות. הוא העריך כי 1.34 מיליארד אנשים ברחבי העולם צרכו כמויות מזיקות של אלכוהול בשנת 2020. יותר מ-59% מהאנשים ששתו כמויות לא בטוחות של אלכוהול היו בין 15 ל-39. למעלה משני שלישים היו גברים.
בכל אזור גיאוגרפי, המחקר מצא ששתיית אלכוהול אינה מספקת יתרונות בריאותיים לאנשים מתחת לגיל 40 אך כן מעלה את הסיכון לפציעה, כגון תאונות דרכים, התאבדויות ורציחות. המחקר הגדיר משקה סטנדרטי כבעל 10 גרם של אלכוהול טהור, שעשוי להיות כוס קטנה של יין אדום או פחית רגילה או בקבוק בירה (3.5% אלכוהול).
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חרא כלבים ומסיכות מנתחים זה בריא
    אורטל 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מספיק עם שטיפת המוח
    סגור