מדדים ומחקרים

דירוג עשירי העולם: מהפך בצמרת, מי עקף את בזוס?

בשנה שעברה היה ג'ף בזוס עדיין האיש העשיר בעולם. השבוע הוא ממשיך לצנוח וירד אל המקום השלישי. מי תפס את מקומו וכמה הפסיד בגלל התרסקות אמזון?
מערכת ice |  4
אילון מאסק ברנאר ארנו גף בזוס (צילום פייסבוק, אילוסטרציה)
דירוג עשירי העולם על פי נתוני המגזין הכלכלי הבינלאומי "פורבס": האיש העשיר ביותר בעולם וככל הנראה גם בהיסטוריה, אילון מאסק, מייסד SpaceX וטסלה אשר בשבועות האחרונים מככב בכותרות בעקבות הרכישה המטורפת של טוויטר, נשאר אמנם בפסגה, אבל עדיין רחוק מאוד מיעד 300 מיליארד הדולר אליו הוא שואף לחזור.
מאסק ירד בשבוע שעבר בכ-16 מיליארד דולר, והעלייה שנרשמה בשבוע האחרון עומדת על כמה מאות מיליונים "בלבד", שמציבים אותו על הון של 246.7 מיליארד, לעומת 262 מיליארד לפני שבועיים. בכל אופן, מאסק מתבטא באופן הרבה יותר נחרץ בעניין טוויטר מאשר בעניין ההון שלו, שאיתו הוא כרגע יכול לישון בשקט.

במקום השני, מהפך. לאחר חודשים רבים בהם ג'ף בזוס היה יציב במקום השני, השבוע ירידות השווי שלו גרמו לחילופי מקומות עם איש העסקים ברנאר ארנו, בעלי קבוצת LVMH, שתחתיה כ-70 מותגי אופנה וקוסמטיקה, כולל לואי ויטון וטיפאני. ארנו הפסיד גם סכום לא קטן, והונו עומד על 144.5 מיליארד דולר. שוויו של בזוס לעומת זאת, עומד על 142.2 מיליארד, לאחר שהפסיד יותר מ-10 מיליארד בשבוע.
הצניחה של בזוס החלה לפני כשבוע וחצי. מניית אמזון נסגרה ביום שישי האחרון בירידה של 14% לאחר שהחברה נתנה תחזית הכנסות לרבעון הנוכחי שנפלה מההערכות של וול סטריט. אם כך, מדובר ביום הגרוע ביותר של אמזון מאז יולי 2006. אמזון הודיעה ביום חמישי שהיא צופה הכנסות בין 116 מיליארד דולר ל-121 מיליארד דולר ברבעון השני, לאחר האומדן הממוצע של 125.5 מיליארד דולר, לפי Refinitiv. המניה התחילה לצנוח במהירות והביאה את מייסד החברה והמנכ"ל עד לפני שנה - ג'ף בזוס, לאבד מיליארדים רבים.
הליבה של עסקי הקמעונאות של אמזון נעצרה כאשר שפע של קניות מקוונות הצטמצם על רקע הכלכלה הנפתחת מחדש מהמגיפה. הוצאות התפעול של החברה גדלות מהר יותר מהמכירות שלה. אמזון השקיעה רבות כדי לאייש את המחסנים שלה ולהילחם באתגרי שרשרת האספקה, וכעת היא מתמודדת עם האינפלציה הגוברת, כמו גם הגדלת עלויות התחבורה והעבודה, כך לפי דיווח של ה-CNBC.
התחזית לרבעון השני מציעה שהצמיחה בהכנסות עשויה לרדת לטווח של 3% עד 7% לעומת שנה קודם לכן, המייצגת האטה נוספת מהרבעון הראשון, אז ההכנסות באמזון עלו ב-7%. אמזון הפסידה כ-3.8 מיליארד דולר ברבעון הראשון, לעומת רווח של 8.1 מיליארד דולר לפני שנה. ההשקעה של החברה ביצרנית הרכב החשמלי Rivian הכבידה על רווחיה.

במקום הרביעי עדיין נמצא מייסד מיקרוסופט ביל גייטס עם הון של 129.1 מיליארד דולר, ירידה קלה יחסית של כ-2 מיליארד השבוע. גייטס הכריז השבוע על השקת ספר שלו בשם "איך למנוע את המגיפה הבאה", בו הוא מסיק את מסקנותיו מהמחדל העולמי של ניהול המגפה, וטוען שעלינו להתכונן כבר מעכשיו לאסון הבריאותי הבא.
לאחר שכבש בשבוע שעבר לראשונה את המקום החמישי, המיליארדר ההודי גאוטם אדאני הפסיד השבוע כ-6 מיליארד דולר, מה שלא הפריע לו בכל אופן להמשיך לשמור על פער מוורן באפט. אדאני שווה כעת 122.1 מיליארד דולר.
 
האישה העשירה בעולם פרנסואה בטנקור ירדה מקום אחד למקום ה-16 עם הון של 69.3 מיליארד דולר. הישראלי ה'צבר' העשיר בעולם הוא עדיין אייל עופר, לו הון של 15.5 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מה אפשר לקנות ב240 מיליארד דולר שאי אפשר ב240 מיליון?
    אוון 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    באמת תחרות טיפשית על קנייה של רכוש יוקרה שכול המטרה שלו זה שאנשים יחשבו שיש לך גדול
    סגור
  • את דעת הציבור ואת השפעת הציוצים על שוק המניות.
    קובי 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוץ מזה, אפשר לקנות הרבה יותר מסטיקים ??
    סגור
  • 2.
    בסוף כולם מתים
    בני 05/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ומשאירים לי תכסף
    סגור
  • 1.
    לא נכון הישראלי/ת הכי עשיר זה לא עופר
    מיקי 05/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מרים אדלסון הכי עשירה והיא גם צברית
    סגור