מדדים ומחקרים

שלמה גרוניך מעורר סערה: אלה התוצאות של האמירות הגזעניות

שבוע של חופש עבר על מדינת ישראל, ונראה שחוץ ממחירי האטרקציות והמלונות, שום דבר אחר לא עניין את הישראלים. אבל אז, אמירה אחת של שלמה גרוניך עוררה סערה ושטפה את הרשתות
מערכת ice |  3
שלמה גרוניך (צילום פייסבוק/ שלמה גרוניך)
שבוע חול המועד עבר על עם ישראל בנעימים, כשחלקו נופש בטורקיה וחלקו בישראל, ואילולא משפט אחד שעורר סערה, ייתכן והנושא החם של השבוע היה פערי המחירים בין שתי המדינות שהתיידדו לאחרונה. אלא שכמו שכולנו כבר שמענו, פסטיבל עין גב הוא זה שסיפק את הכותרת הכי מדוברת בשבוע שעבר, כשהזמר והיוצר שלמה גרוניך יצא באמירה גזענית בזמן הופעתו בפסטיבל, "אתם קהל נהדר, כולם כאן אשכנזים ששרים יפה ואין אפילו צ׳חצ׳ח אחד".
מיד לאחר דבריו, מנחת הפסטיבל העיתונאית נסלי ברדה ניגשה אליו העמידה את הזמר במקומו כשאמרה: "לא שמת לב שעם ישראל כולו יושב כאן בקהל וזו הסיבה שהקהל הזה כל כך יפה והשירים שייכים לכולם - לגרוניך, לברדה, לכולם". ‏גרוניך שב לבמה ואמר: "אני מתנצל , נפלט לי". 
לאחר שהחל הסיפור להשתלט על הרשתות החברתיות, גרוניך פרסם התנצלות בפייסבוק שלו: "לאור פליטת הפה שהיתה לי הערב במהלך הופעתי בפסטיבל עין גב, אני באמת מצטער על האמירה המטופשת. לא יודע מאיין באה לי בדיחה גרועה זו. אני מתנצל מעומק הלב. לאור שיתופי הפעולה שלי לאורך השנים אי אפשר לחשוד בי שאני גזען".
המשפט הקטן הזה, שתורץ אחר כך בכך ששלמה גרוניך סובל ממחלת הדימנציה, גרר את הרשת כולה לסערה ובעקבות כך נפתחו 10,724 דיונים ברשתות החברתיות, 88,989 שיחות, ובפוסטים השונים שפורסמו, סומנו מעל ל-181 אלף לייקים, כך לפי אתר סקופר.
אחד הפוסטים הויראליים בנושא היה של יבגני זרובינסקי, וגרף מעל לחמשת אלפים לייקים, "נגיד ושלמה גרוניך סובל ממשהו (למרות שלא נשמע לי הגיוני שבנאדם ששר ומדבר לקהל על הבמה באופן קבוע,   פתאום כשמדובר בפליטת פה כזו, משתמשים בתירוץ הזה), מה עם כל העשרות בקהל שצחקו שם? ממה הם סובלים?".
העמוד ההומוריסטי "הפשוטע", פרסם פוסט שגרף כמעט שמונת אלפים סימוני לייק על רשימת הטענות מול גרוניך, "אוקיי שלמה גרוניך: 1. לפחות לנו יש קטניות 2. מישהו לא מוזמן השבוע למימונה 3. אדוני אנחנו ב2022… מי שרוצה לריב על רקע עדתי הולך להישרדות 4. לאור האמירות כל הרוכש ביטל את כרטיסו 5. אין לי סימפטיה לכמות האנשים שעומדים לכתוב בדיחות עם המילה סימפטיה 6. צ׳חצ׳ח אאוט ציח וצח אין. ערב טוב".
 
עמוד האינסטגרם ישראל בידור הוביל את הדיווח בזירת האינסטגרם עם פרסום דבריו של  גרוניך, ופוסט הדיווח גרף מעל ל-40 אלף סימונים כאהוב, וכן תגובות רבות שגררו בעצמן מאות ואלפי סימונים כאהוב.
 

בטוויטר, יאיר נתניהו הוא זה שהצליח להשיג את הציוץ המוביל בנושא כשבעקבות הכותרות על גרוניך צייץ, "שלמה גרוניך בסך הכל אמר בקול רם את מה שאומרים בשקט שופטי העליון, אנשי הפרקליטות, אנשי ה״אומנות״, אנשי האקדמיה, אנשי התקשורת, אנשי הבראנז׳ה של הדתיים לאומיים (לא הציבור עצמו!) וכו'...."
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לא שורפים אמן מחונן בגלל ביטוי אומלל, התנצל - שחררו!
    מיקי מיקי 07/2022/13
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ומה שהכי בולט זה שיאיר נתניהו הולך בדררכו של אביו ורוקד על הדם אם יש הזדמנות (פיגוע קו חמש דיזינגוף למשל) , מי ישמע כמה מזרחי הוא שהוא מגונן על עמחה ישראל. שממנו הם עושקים השכם והערב כספים לגחמות של מיס פיגי ושלהם. תרשו לי להתפקע מצחוק ומגועל בו זמנית
    סגור
  • 2.
    גרון איך
    מיקו 04/2022/25
    הגב לתגובה זו
    2 2
    גרון איך ואיכסה....אין מחילה למרות החולי המדומה וההטרדות שיעלו לזיכרון
    סגור
  • 1.
    אני רק אניח כאן עובדה
    שלי 04/2022/25
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אף אחד לא מעליב או מקלל בשפה שאינו מכיר או רגיל בה מה שאומר שהצהרת סניליות ודמנציה אינה פוטרת מאחריות סנילי? שילך עם מלווה- שלא יאבד את דרכו... ברצינות. שיופיע רק באיזורים ממוגנים... ואת
    סגור