מדדים ומחקרים

באריזה או בתפזורת? לרגל ט"ו בשבט - איזו רשת מזון הזולה ביותר?

המועצה לצרכנות בדקה ומצאה כי ברוב הרשתות ישנם פערים משמעותיים של עשרות אחוזים לטובת המוצרים בתפזורת. רמי לוי - הרשת היחידה בה המוצר בתפזורת זול יותר. כל הנתונים וההשוואות בפנים
מערכת ice | 
פירות יבשים (צילום קובי גדעון פלאש90)
ט"ו בשבט הגיע והביקוש למגוון הרחב של הפירות היבשים מתעצם בתקופה זו. צרכנים רבים לא מוותרים על המסורת החגיגית של אכילת פירות יבשים ולפי איגוד לשכות המסחר, נתח השוק של הפירות היבשים יעמוד השנה על כ-600 מיליון שקל השנה, נתון המבטא עליה של כ-50-60% לעומת חודש רגיל. כמו כן, בשל הסגר והישיבה בבית, ישנה עליה של כ-100% ברכישת קטניות.
לכבוד החג, המועצה לצרכנות ערכה בדיקה השוואתית עבור 7 מוצרים המרכיבים את סל ט"ו בשבט: אגוזי ברזיל, אגוזי מלך, פקאן אמריקאי, בננה צ'יפס, משמש מיובש, שזיף מיובש ושקד טבעי. את הבדיקה ערכנו ברשתות: ויקטורי, רמי לוי, שופרסל דיל, יוחננוף ויינות ביתן. עבור כל מוצר בדקנו את מחירו גם כמוצר ארוז וגם בתפזורת.
מבדיקת המועצה לצרכנות עולה כי ישנם פערים משמעותיים בין רשתות השיווק וגם בתוך הסניפים. מחירים של אגוזי מלך בתפזורת למשל נע בין 33 שקל לק"ג ברשת רמי לוי ומגיע ל-75 שקל ברשת שופרסל דיל. השזיף המיובש במשקל יעלה לכם 45 שקלים לק"ג ברשת ויקטורי ואילו שזיף באריזה עולה רק 31 שקלים.
המשמעות: המוצר הארוז זול יותר. גם באגוזי ברזיל מצאנו פערים בין הארוז לתפזורת. אצל רמי לוי תשלמו 35 שקלים במשקל לעומת פי שלושה במחיר על המוצר הארוז. בשופרסל תמר מג'הול יעלה לכם 50 שקלים לק"ג לעומת 25 ש"ח לתמר ארוז.
 
מתוך: אתר המועצה לצרכנות
עו"ד הדס יעקובסון ארידור מהמועצה לצרכנות התייחסה לממצאים: "חשוב לשים לב לעובדה שברכישת מוצרים ארוזים אנו מקבלים את כל המידע הרלוונטי, הן בנוגע לארץ הייצור והן בנוגע לערכים התזונתיים בעוד שהסימון של המוצרים בתפזורת מצומצם יותר. אנו מקווים כי בעתיד הקרוב חובת הסימון תתרחב גם
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה