מדדים ומחקרים
מדד אמון הציבור: פחות סומכים על הממשלה והתקשורת, יותר על הייטק
רמת אמון הציבור בממשלה ירדה ביותר מ-50% ביחס ל-2019 וגם לתקשורת הוא לא כל כך מאמין. הפערים הכלכליים והפילוג בעם עלו השנה לראש סדר העדיפויות. וכמה הציבור סומך על הסופרמרקטים?
סקר מעלה גלובסקאן לשנת 2020 בנוגע לרמת אמון הציבור בגופים המוסדיים והמסחריים בישראל חושף ירידה דרמטית, של 53%, באמון הציבור בממשלה ושל 32% באמון הציבור בתקשורת - זאת, ביחס לסקר הקודם של הארגון, משנת 2019.
בסקר שביצע מכון רותם AR עבור ארגון מעלה, הפועל למען שקיפות ואחריות במגזר העסקי, נתגלו גם שינויים מהותיים באופן שבו הציבור הישראלי מדרג את הבעיות השונות שניצבות בפני מדינת ישראל. כך, בעוד שהמשקל שמעניק הציבור לטיפול בנושאי ביטחון, מלחמות וטרור צנח השנה ב-35% עד ל-4% בלבד, העניין הציבורי בהשקעה בנושאים כלכליים וחברתיים עמד השנה על 32% לעומת 14% אשתקד. ובעוד שפחות ופחות אזרחים סבורים שיש להעניק ראשוניות לטיפול בנושאי זהות, ערכים ודת (0.4% השנה לעומת 8% אשתקד), יותר ויותר אנשים בישראל טוענים שיש לשים דגש על טיפול בפערים ובפילוג בעם (17% השנה לעומת 6% ב-2019).
בסך הכל, השתתפו בסקר, שנערך ב-30 מדינות במקביל, 502 נסקרים בארץ. שנשאלו על עמדותיהם לגבי פעילות המגזר העסקי, את ציפיות הציבור מהעסקים ואת רמות האמון במגזר העסקי ביחס למגזרים האחרים. על פי תוצאות הסקר, נראה כי הקורונה הביאה לשינויים מהותיים בתפיסת האזרחים, לרבות העלייה המשמעותית באמון בסקטורים העסקיים בישראל, לצד הירידה החדה באמון בממשלה ובתקשורת.
על פי הדו"ח העסקים שעליהם הציבור סומך בימים אלה הם בעיקר חברות הייטק (65% מהנסקרים ציינו השנה שהם מביעים בהן אמון), לעומת 59% אשתקד), חברות תרופות (52% לעומת 40% ב-2019), וסופרמרקטים (47% לעומת 30%). השנה נרשמה גם עלייה במידת האמון שרוחש הציבור לחברות מזון ומשקאות (40% השנה לעומת 26% אשתקד), בנקים (36% לעומת 28%) וחברות ביטוח (17% לעומת 13%).
עוד עולה מהדו"ח כי מה שעדיין הכי מעניין את הציבור הישראלי ברשתות השיווק זה מחירים ומבצעים, אם כי פחות מאשתקד (48% השנה לעומת 58% ב-2019). מנגד, נושאים כמו שירות לקוחות וחווית קנייה הפכו לחשובים יותר עבור הלקוח הישראלי בשנת 2020 (15% לעומת 8% אשתקד) וגם איכות וטריות המוצרים הפכה לעניין קריטי יותר (11% הדגישו את הנושא השנה לעומת 6% בשנה שעברה).
הבעיות המשמעותיות ביותר בעיני הציבור הישראלי נקשרו בשנת 2020 לענייני כלכלה וחברה (32%), קורונה (19%) ופערים ופילוג בעם (17%). בהתאם לזאת, הציבור היה מעוניין השנה כי חברות עסקיות יתרמו קודם כל לקשישים (עלייה של 57% ביחס לאשתקד), לנכים (עלייה של 77%) ולאוכלוסיות מוחלשות (עלייה של 50%).
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה