מדדים ומחקרים

דויטשה בנק: הפד ימשיך בהקלות; המשך השיפור בסין מצריך צעדים נוספים

כלכלני דויטשה בנק: נתוני האינפלציה בארצות הברית לא צפויים להפריע למחזור ההקלות הנוכחי של הפד; חולשה בנתונים הכלכליים של השבוע תחזק את הציפיות להפחתת ריבית על ידי הבנק המרכזי האירופי באוקטובר; בסין, התאוששות שוק בת קיימא יותר תסתמך על מדיניות פיסקלית נוספת ושיפור בנתונים המאקרו כלכליים בחודשים הקרובים
מערכת ice | 
דויטשה בנק (צילום ויקיפדיה, פלאש 90/ נתי שוחט)
כלכלני דויטשה בנק ערכו סקירה כלכלית בנוגע למספר שווקים, בהם: ארצות הברית, גוש האירו וסין, וכן אג"ח הקשורות לקיימות (SLB).
שנת 2024 מסתמנת כשנה יציבה עבור המניות - אם היינו בסופה. 
משקיעים רבים היו מסתפקים כבר כעת בתשואות הנוכחיות, אם כי תוספת קטנה בביצועים הייתה מתקבלת בברכה, כמובן. השווקים נעו בחוסר יציבות בתחילת הרבעון הרביעי בארצות הברית, אירופה וחלקים מאסיה, בעוד שהמניות ממשיכות לעלות בהונג קונג (היבשת הסינית תיפתח מחר מחדש לאחר חופשת שבוע הזהב). הסיבה לחששות נובעת בעיקר מהסיכונים הגיאופוליטיים, כשהמצב במזרח התיכון מחמיר. עם זאת, נתוני התעסוקה החזקים בארצות הברית הביאו מעט אופטימיות לשווקים, כאשר מדד דאו ג'ונס הגיע לשיא חדש והניקיי עלה על רקע התחזקות ה-USD/JPY. כלכלה אמריקאית מתייצבת (הפתעות מאקרו חיוביות), קיצוצי ריבית צפויים והשפעות עושר משמעותיות מאוד (כ-18 טריליון דולר ב-12 החודשים האחרונים) מאזנים את עליות מחירי הנפט. בנוסף, מחירי הנפט גולמי ירדו ב-15% ברבעון הקודם וכעת עולים מחדש מנקודת התחלה נמוכה. שוקי הנפט העולמיים נמצאים באספקה טובה לקראת 2025, עם אספקה פוטנציאלית נוספת מערב הסעודית. 
כמובן שהבחירות בארצות הברית – שאינן כרגע במרכז הבמה לעומת חדשות התמריצים מסין והגיאופוליטיקה – ישפיעו על השווקים בתחילת נובמבר. זה אומר שיש הרבה מה לסקר והרבה שהשווקים צריכים לעכל.

עונת הדוחות לרבעון השלישי בארצות הברית תחל באופן מלא עם דיווחי הבנקים הגדולים ב-11 באוקטובר. על פי הערכות הקונצנזוס, הרווחים עבור מדד S&P 500 צפויים לגדול ב-5.3% משנה לשנה, מה שיהווה רבעון חמישי רצוף של עלייה ברווחים.
בינתיים, הבנק המרכזי האירופי השאיר את הדלת פתוחה להורדת ריבית באוקטובר, כאשר האינפלציה בספטמבר ירדה מתחת לרמת היעד של 2%. המשקיעים מצפים כעת להורדה של 25 נקודות בסיס באוקטובר ובדצמבר לאור ירידת האינפלציה והאטה כלכלית.
ארצות הברית: נתוני המחירים במרכז
הדגש השבוע יהיה על פרסום מדד המחירים לצרכן (CPI) לחודש ספטמבר ביום חמישי. השווקים יעקבו האם האטה נוספת באינפלציה הכוללת תתמוך בהערות האחרונות של יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, על הפחתות ריבית עתידיות, או שהמשך החוזק של מדד הליבה יעיב על התקוות להקלות נוספות במדיניות הפד. 
בלומברג מצביעה על עלייה חודשית של 0.1% במדד המחירים לצרכן, מה שיוביל לירידה ל-2.3% באינפלציה שנתית (קודם: 2.5%). במקרה של מדד הליבה, התחזיות מצביעות על עלייה חודשית של 0.2% (3.1% בשנה). פרוטוקול פגישת ה-FOMC של ספטמבר יפורסם ביום רביעי וייתכן שיספק מידע נוסף על תגובת חברי הוועדה למדיניות. בנוסף, יפורסמו ביום שישי נתוני מדד המחירים ליצרן (PPI) לחודש ספטמבר, שיכולים להצביע על המשך הלחצים מהעלייה במחירי היצרנים. אם נראה שהלחצים מתמשכים, זה עשוי לעורר חששות שהדיסאינפלציה נעצרה שוב.
תובנה: נתוני האינפלציה לא צפויים להפריע למחזור ההקלות הנוכחי של הפד.
תצפית: עונת הדוחות לרבעון השלישי של 2024 בארצות הברית
עונת הדוחות לרבעון השלישי של 2024 בארצות הברית תצבור תאוצה השבוע עם פרסום נתוני הבנקים הגדולים ביום שישי. בניגוד לרבעון השני, שבו עלו תחזיות הרווחים במהלך הרבעון, תחזית הצמיחה ברווחים לרבעון השלישי של מדד S&P 500 ירדה ב-3.3% מאז תחילת יולי, עם ירידות תחזיות בשמונה מתוך אחד עשר הסקטורים (בראשם אנרגיה, חומרים ותעשייה), והחברות היו בדרך כלל יותר פסימיות לגבי ציפיותיהן לעומת הרבעון הקודם. המספרים הקונצנזואליים מצביעים על עלייה של 5.3% ברווחים שנתיים של מדד S&P 500 ברבעון השלישי של 2024, עם עלייה של 4.1% בהכנסות – מדובר ברבעון חמישי ברציפות של צמיחה חיובית ברווחים למדד. 
תשעה סקטורים צפויים להציג צמיחה חיובית ברווחים שנתיים, עם הובלה של טכנולוגיית המידע, שירותי תקשורת ובריאות. הרווח למניה (EPS) של מדד S&P 500 לרבעון השלישי צפוי לעמוד על 60.82 דולר, לעומת רווח של 60.55 דולר ברבעון השני.
תובנה: בהתחשב ברקע המקרו יציב במהלך הרבעון השלישי בארצות הברית, ההורדה בתחזיות עשויה להוביל לתוצאות טובות מהצפוי עבור החברות האמריקאיות ברבעון השלישי.
גוש האירו/גרמניה: החולשה הכלכלית צפויה להימשך
בין הנתונים הכלכליים של גוש האירו שיתפרסמו השבוע יהיו סקר אמון המשקיעים של Sentix לאוקטובר ונתוני המכירות הקמעונאיות של אוגוסט. נתונים אלו צפויים לאשר חולשה כלכלית, כפי שנראה בתוצאות האחרונות של מדדי תחושת הצרכנים האחרים. מדדי מנהלי הרכש (PMI) המקדמיים של ספטמבר אישרו לא רק חולשה משמעותית בתעשייה, אלא גם הצביעו על ירידה מסוימת במגזרי השירותים, שהיו די עמידים במהלך חודשי הקיץ. 
בגרמניה, ינותחו הזמנות המפעלים, הזמנות הייצור והנתונים על מאזן הסחר של אוגוסט במטרה להעריך את הסיכון לכניסה למיתון. התקוות להשפעות חיוביות מתוכניות תמיכה כלכליות משמעותיות בסין או משיפור בתנאי הביקוש הכלכלי העולמי נראות כמוקדמות מדי.
תובנה: חולשה בנתונים הכלכליים של השבוע תחזק את הציפיות להפחתת ריבית על ידי הבנק המרכזי האירופי (ECB) באוקטובר.
סין: נתוני "שבוע הזהב" במרכז
סין תפרסם את נתוני הנסיעות והצריכה לשבוע החגים של "שבוע הזהב" בין 1-7 באוקטובר. לפני החגים, הרגולטורים של סין הכריזו על חבילות תמריצים כלכליים גדולות, שהגבירו את התחושות בשוק. עם זאת, ייתכן שהצעדים הללו עדיין לא השפיעו על החגים שנמשכו שבוע. עם זאת, נתוני הנסיעות עשויים להישאר חזקים, בהתבסס על דיווחי מדיה על סצנות צפיפות בימים האחרונים בתחנות הרכבת והנמלי תעופה. עם זאת, ייתכן שההוצאות לנפש יישארו נמוכות יחסית בשל דפוסי צריכה זהירים של הצרכנים הסיניים לנוכח שוק עבודה שעדיין חלש.
תובנה: מדדי המניות הציגו ביצועים חזקים בשבועות האחרונים בעקבות ההכרזות על התמריצים, אך התאוששות שוק בת קיימא יותר תסתמך על מדיניות פיסקלית נוספת ושיפור בנתונים המאקרו כלכליים בחודשים הקרובים.
תחזית: אג"ח הקשורות לקיימות  
אג"ח הקשורות לקיימות (SLBs) צברו תאוצה ככלי מימון משלים לסייע במעבר לפרקטיקות קיימות. SLBs שונים מאג"ח ירוקים בכך שההכנסות מהנפקה אינן קשורות לפרויקט ספציפי של החברה, אלא יכולות לשמש למטרות כלליות. עם זאת, החברה המנפיקה חייבת לדווח על המטרות הנבחרות בתחום הסביבה, החברה והממשלתיות (ESG) (או KPI) במועדים קבועים, ואם אלו לא יושגו, מאפייני האג"ח עשויים להשתנות, תוך פיצוי למשקיעים.
יעדים הקשורים לפחמן זכו להד רב ביותר, ונראה שהמנפיקים אימצו את מבנה העלאת התשואה, המשמש ליותר מ-70% מכל היעדים של SLB. השיטה המקובלת בשוק היא להפעיל עלייה של 25 בסיסי נקודות כאשר KPI שהוסכם עליהם לא מושגים.
שוק ה-SLB כבר נפגע מאירוע משמעותי השנה, לאחר שמנפיק מרכזי אחד נאלץ לשלם תשלומי ריבית גבוהים יותר על אג"ח בשווי 11 מיליארד דולר לאחר שפספס את יעדי הפחתת הפליטות. כישלונות במילוי KPI עשויים לשמש תפקיד חיוני בחיזוק שלמות השוק על ידי החזקת המנפיקים אחראים, ובכך לחזק את האמינות של SLBs. בהקשר זה, הפוטנציאל לתשואות גבוהות יותר הנובעות מכישלונות במילוי KPI לקיימות עשוי להוות הזדמנות טובה למשקיעים, המציעה את האפשרות להחזרות מוגברות, שכן הסיכונים הללו עשויים שלא להיות תמיד משתקפים במחיר האג"ח, מה שמוביל לפוטנציאל להזדמנויות שהן מתומחרות בצורה שגויה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה