מדדים ומחקרים

המשבר הגלובלי: הענף הנוצץ שצנח ביותר מ-50% בחודש שעבר

המגמה של ירידה בסחר ביהלומים המלוטשים ויהלומי הגלם ממשיכה, כך עולה מנתונים שמפרסם המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה. הענף נמצא במשבר עולמי כבר שנתיים, וביטולי הטיסות עקב המצב הביטחוני מחמירים את המצב
מערכת ice | 
יהלום (צילום אילוסטרציה AI)
עם ירידה חדה בביקוש לאחר מגיפת הקורונה והצפת השוק ביהלומים סינתטיים, מזה שנתיים שענף היהלומים העולמי סובל מצמצום בהשקעות בתעשייה, חוסר יציבות ואובדן אמון בשוק היהלומים המסורתי. המצב הקשה לא מדלג גם על שוק היהלומים הישראלי, שמתמודד בנוסף לכך עם השלכות המצב הבטחוני.
המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה מפרסם היום (שלישי) את סיכום חודש יולי 2024 בענף, המצביע ירידות בכל התחומים.
היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל ביולי 2024 עמד על 610 מיליון דולר, צניחה של 53% לעומת יולי 2023. היצוא נטו של יהלומי גלם עמד על 483 מיליון דולר, צניחה של כ- 55% לעומת השנה שעברה.  

בחודשים ינואר עד יולי 2024 עמד יבוא היהלומים המלוטשים נטו על 982 מיליון דולר, ירידה של 38% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2023. בחודש יולי נרשמה ירידה של כ- 25% לעומת יולי 2023. 
יצוא היהלומים המלוטשים נטו בשבעת החודשים הראשונים של השנה עמד על 1.28 מיליארד דולר, ירידה של כ- 33% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בחודש יולי 2024 נרשמה ירידה של כ- 48% לעומת יולי 2023. 
יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות עמד ביולי 2024 על כשבעה מיליוני דולרים, כ-21% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל ביולי. היבוא מאיחוד האמירויות עמד על 12 מיליון דולר, כ-24% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל בחודש שעבר. 
אופיר גור, המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה: "תעשיית היהלומים העולמית טרם יצאה מהמשבר הנוכחי, שנמשך זה למעלה משנתיים, והענף בארץ, שמהווה את אחד מארבעת מרכזי הסחר החשובים בעולם בתחום, מושפע אף הוא. החודש הנוכחי, שהחל עם ביטולי הטיסות של חברות התעופה הזרות עקב המצב הביטחוני (היהלומים מיובאים ומיוצאים דרך האוויר ולא דרך הים), צפוי להוסיף על הקשיים עימם מתמודד הענף בארץ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה