מדדים ומחקרים

הגנבים בישראל חוגגים: זו העיר בה נרשמות הכי הרבה פריצות לבתים

מנתונים ששחררה משטרת ישראל לאתר מדלן בנוגע לפשיעה בישראל עולה כי בשנת 2023, הגנבים חגגו בעיר נתניה, שם נרשמו מספר רב מאוד של פריצות לבתים. כמו כן, גם תל אביב ובאר שבע מובילות בראש. הנתונים המלאים לפניכם
מערכת ice | 
פריצה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
לפני כשנה, ערך אתר מדלן לראשונה ניתוח של מפת הפשיעה בישראל וחילק אותה לשכונות, וזאת לאחר שמשטרת ישראל הנגישה לראשונה את נתוני הפשע של שנת 2022 לציבור הרחב. כאשר ניגשו אנשי מדלן השנה לערוך ניתוח המתבסס על נתוני 2023, לא היו הנתונים זמינים. לאחר בקשות חוזרות ונישנות, ואף התערבות של התנועה לחופש המידע, נאותה המשטרה לחשוף את הנתונים והבוקר (שלישי) הם פורסמו לציבור הרחב.
מהנתונים שפורסמו עולות הערים והשכונות בישראל אליהן נרשמו הכי הרבה פריצות לבתים בשנת 2023. מי שמדורגת במקום הראשון היא העיר תל אביב, כאשר בלב העיר נרשמו 103 פריצות לבתים רק בשנת 2003.
בשכונת קרית נורדאו שבנתניה נרשמו 61 מקרים של פריצות לבתים בשנה שעברה, כאשר במרכז העיר ובדרום נתניה נרשמו 57 פריצות לבתים. בשכונת התקווה התל אביב נרשמו אשתקד 55 אירועי פריצה לבתים, בעוד בשכונת ד' בבאר שבע נרשמו 50 מקרים כאלה.
ונחזור לנתניה, שמתבררת כעיר שהגנבים הכי אוהבים בישראל, שם במרכז העיר ובצפונה נרשמו 49 אירועים של פריצות לבתים ב-2023. בחיפה הדר הכרמל אירעו אשתקד 44 מקרים של פריצות לבתים, בדיוק אותו מספר שנרשם בשכונה ו' בבאר שבע ושכונת רמב"ם בראשל"צ. סוגרת את הרשימה - מרכז העיר בת ים עם 43 אירועים של פריצה לבתים אשתקד.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה