מדדים ומחקרים

הבנק הטוב בישראל נחשף: מי זכה בפעם השביעית ברציפות?

בנק הפועלים מוביל זו השנה השביעית ברציפות בדירוג ESG של ארגון 'מעלה': הבנק נמצא במקום הראשון בדירוג מבין כל החברות בארץ
מערכת ice |  1
בנקים-אילוסטרציה (צילום shutterstock, Magma Images, פלאש 90/ יוסי אלוני)
בנק הפועלים זכה לציון  AAA בדירוג ESG של 'מעלה' לשנת 2024 ונמצא במקום הראשון מבין כל החברות בישראל, כפי שנחשף הבוקר באירוע של הארגון שהתקיים בבורסה לני"ע במעמד פתיחת יום המסחר ובהשתתפות ראשי החברות במשק, כשאורח הכבוד היה פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל אשר נשא דברי פתיחה.
דירוג ESG משקף את הביצועים של החברות בפעילות למען העובדים, הלקוחות, הספקים, הקהילה והסביבה בדגש על פעילות אשר מוטמעת בליבת העשייה העסקית ותוך שמירה על אתיקה וממשל תאגידי תקין.

ההכרה בחשיבות השילוב של עקרונות ESG בליבת הפעילות העסקית גוברת והולכת ברחבי העולם. גם בישראל ניכרת קפיצת מדרגה בעניין זה, הן מצד הרגולציה והן מצד המשקיעים, העובדים והלקוחות, אשר מצפים למחויבות ליעדי ESG, לשקיפות בדיווח, למהלכים המקדמים ערכים סביבתיים, חברתיים ואתיים ולשילוב שיקולים של סיכוני סביבה ואקלים בהחלטות עסקיות. כמו כן, כחלק ממגמת השקעות אחראיות המתפתחת בשנים האחרונות, דירוגי ה- ESG משמשים יותר ויותר משקיעים בבואם לקבל החלטות השקעה.
ארגון 'מעלה' הוא הארגון הוותיק והמוביל בישראל את קידום תחום האחריות התאגידית ו- ESG בקרב החברות בישראל. תהליך הדירוג שלו מהווה את הבנצ'מארק המרכזי על ניהול והובלת התחום בישראל. השנה תוצאות הדירוג ממחישות יותר מתמיד את האחריות של הסקטור העסקי בליווי של הלקוחות, העובדים הקהילה והסביבה ואת העשייה המשמעותית בתקופת המלחמה. ארגון 'מעלה' פיתח בנוסף גם את  מדד 'ESG מעלה' בשיתוף עם הבורסה לני"ע אשר מורכב מהחברות עם דירוגי ESG הגבוהים ביותר. המדד שלהם מראה ביצועים עודפים לאורך זמן על מדדי השוק - וממחיש את הקורלציה בין ביצועי ESG לביצועים פיננסיים.
המקום ראשון בדירוג 'מעלה' המקומי, מצטרף לדירוגי ESG הגבוהים להם זוכה בנק הפועלים גם במדדי ESG הבינלאומיים: כך למשל בנק הפועלים הוא החברה היחידה בישראל שמופיעה ב-Year Book  של מדד Global  S&P זו השנה השלישית ברציפות, נמצא במקום ראשון בדירוג שקיפות ESG של בלומברג מבין כל החברות בסקטור הפיננסים בעולם,  ובעשירונים העליונים בדירוגי : Sustainalytics, MSCI, Refinitiv.
ראובן קרופיק, יו"ר בנק הפועלים מסר: "אנו גאים להוביל זו השנה השביעית את דירוג ESG של מעלה. בימים מורכבים אלה באים לידי ביטוי ביתר שאת העקרונות שביססנו בהתמדה לאורך שנים, של הטמעת ערכים חברתיים, סביבתיים ואתיים בפעילותנו, ועשיה מתמשכת למען הלקוחות, העובדים, הקהילה  והסביבה בישראל. אנו מחויבים להוסיף ולהעמיק את ההטמעה של ערכי ESG בפעילותנו העסקית גם בשנים הבאות. נתמוך ונסייע ככל האפשר במאמצים להוביל את המשק  למסלול של שגשוג וצמיחה, ונמשיך לפעול למען הלקוחות, החברה והסביבה בישראל."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בנק הבועלים שמכניס אותנו להיריון חובות
    יהודי 07/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל בוני הקריטריונים שותפים לניצול החברים עד מחנק,
    סגור