מדדים ומחקרים

זינוק של 130% בשנה אחת: זו המנייה הלוהטת בישראל

טבע שבה להיות החברה הגדולה ביותר בבורסת תל אביב, עקפה את ענקיות התוכנה והבנקאות המובילות. מאז, המשיכה המניה לצבור תאוצה והיקף השוק הנוכחי של טבע מסתכם בכ-72 מיליארד שקל - פער משמעותי של יותר מ-25 מיליארד שקל מהמתחרה הקרובה ביותר
מערכת ice |  2
מניות (צילום shutterstock)
חברת התרופות הישראלית טבע חוותה התרוממות חסרת תקדים במהלך השנה האחרונה, כאשר מניותיה רשמו עלייה תלולה של 130%. בתחילת 2023, טבע שבה להיות החברה הגדולה ביותר בבורסת תל אביב, עקפה את ענקיות התוכנה והבנקאות המובילות. מאז, המשיכה המניה לצבור תאוצה והיקף השוק הנוכחי של טבע מסתכם בכ-72 מיליארד שקל - פער משמעותי של יותר מ-25 מיליארד שקל מהמתחרה הקרובה ביותר.
על פי גלובס, מקורות הצמיחה המרשימה של טבע נעוצים בשורה של צעדי התייעלות ושיקום שביצעה החברה בשנים האחרונות. תחת הנהלתו של המנכ"ל הקודם קאר שולץ, טבע יזמה תהליך מקיף של צמצום עלויות, סגירת מפעלים וקיצוץ משמעותי בכוח האדם.

במקביל, החברה חתמה על הסכם סופי לסגירת התביעות בפרשת האופיואידים שהעיבה עליה. כיום, בראשות המנכ"ל ריצ'רד פרנסיס, טבע ממוקדת בצמיחה, מוצרים חדשים וייעול הפורטפוליו.
במהלך השנה החולפת, טבע זכתה במספר אישורים חשובים מרגולטור התרופות האמריקאי (FDA) לשיווק גרסאות גנריות של תרופות מרכזיות. כתוצאה מכך, לראשונה מזה חמש שנים, טבע רשמה צמיחה בהכנסותיה בשנת 2023 ועקפה את התחזיות הרבעוניות בהתמדה.
למרות ההצלחה המרשימה, טבע עדיין מתמודדת עם חוב גדול של כ-18 מיליארד דולר, שריד מהמשבר שחוותה בשנים האחרונות. עם זאת, בעקבות הצמצום המשמעותי בחובותיה, הערכות האנליסטים לגבי פוטנציאל הצמיחה העתידי של טבע חיוביות במיוחד. רבים מהם מעריכים כי השוק טרם העריך במלואו את השינוי המהותי שעברה החברה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מוזר.. ומהעובדים מבקשים לא לעשות שעות נוספות
    נתי 06/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקצצים לעובדים איפה שרק ניתן. הבורסה זה פיקציה ולא משקפת את מצבה העגום של החברה
    סגור
  • 1.
    חכמים גדולים. עכשיו נזכרתם
    מבין עניין 06/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי כזו עליה מי יקח סיכון
    סגור