מדדים ומחקרים

הבנק המאכזב ביותר בישראל נחשף: מי ירד למקום האחרון?

בעוד שמרכנתיל ובנק מזרחי טפחות שוב הובילו כמו בשנה שעברה, בנק דיסקונט רק במקום החמישי אחרי שירד מהמקום השלישי אשתקד, והבינלאומי צנח מהמקום החמישי לשישי
מערכת ice |  1
בנקים (צילום Magma Images)
מדד ידידותיות הבנקים לעסקים קטנים והבינוניים לשנת 2023: מרכנתיל ומזרחי טפחות בראש הטבלה, אבל מי הגיעו למקומות האחרונים ומי רשם את הירידה הכי גדולה לעומת הדירוג של 2022?
​כאמור, בנק מרכנתיל נותר במקום הראשון כמו בשנה שעברה ומזרחי טפחות שמר על המקום השני. בנק לאומי שלישי, הפועלים במקום הרביעי, אבל אחרי שעלה מהמקום השישי והאחרון, בנק דיסקונט רק במקום החמישי אחרי שירד מהמקום השלישי אשתקד, והבינלאומי צנח מהמקום החמישי לשישי.
 

נמצא כי קיים צמצום בהיקף האשראי לעסקים קטנים, חלקם של העסקים הקטנים מסך האשראי העסקי ממשיך לרדת ועומד על פחות מ-30%, לעומת 37% בסוף שנת 2019, הריבית עלתה בשיעור של 39% בממוצע (בעוד ריבית בנק ישראל עלתה ב-27%), בנק מרכנתיל קיבל את הציון הגבוה ביותר בקרב העסקים (כ-900 עסקים), בנק לאומי קיבל את הציון הגבוה ביותר בקרב יועצים פיננסיים המלווים עסקים בקבלת אשראי.
בשנת 2023, בנק מרכנתיל מוביל, כאמור, עם 94 נקודות והוא במקום הראשון - ירידה מ-97 נקודות ממחצית שנת 2022. בנק מזרחי טפחות במקום השני עם 82.4 נקודות - ירידה מהסקר הקודם אז קיבל 91.4 נקודות. בנק לאומי קופץ למקום השלישי עם 76.6 נקודות - עלייה קלה מהסקר הקודם אז קיבל 76.4 נקודות ודורג במקום הרביעי.
בסקר לשנת 2023 מתברג במקום הרביעי בנק הפועלים עם 70.5 נקודות - ירידה מהסקר הקודם אז קיבל 74 נקודות אבל עלייה בדירוג (דורג במקום השישי בסקר הקודם). במקום החמישי: בנק דיסקונט עם 69.2 נקודות - ירידה מהסקר הקודם אז קיבל 77.5 נקודות ודורג אז במקום השלישי. סוגר את הרשימה: הבנק הבינלאומי עם 64.9 נקודות - ירידה מהסקר הקודם אז קיבל 75.8 נקודות ודורג אז במקום החמישי.
מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, אמנון מרחב: "המדדים הגבוהים שאנו רואים בשירות ובייעוץ לעסקים, הם חשובים ומשמעותיים ומוכחים כי הבנקים אכן רואים בעסקים הקטנים והבינוניים לקוחות חשובים. עם זאת, העובדה כי כל הבנקים ירדו בשקלול המדדים השונים, לצד הירידה במתן האשראי לעסקים ועליה ברווחיות לבנקים, צריכה להדליק לנו נורה אדומה ולחייב חשיבה משותפת על התמודדות עם נתונים אלו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כלקוח בנק דיסקונט
    איציק 04/2024/25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני מבין לגמרי למה הבנק לא במקומות הראשונים ,כלקוח של הבנק אני חווה אדישות מוחלטת מצד צוות הסניף, פניתי אליהם להקטנת הריבית הגבוהה מאוד על הלוואה קיימת ונעניתי בצורה לא מכבדת שאני יכול מצידם לעזוב את הבנק לבנק אחר , ואני לקוח מעל 15 שנה בקיצור לא מומלץ אעזוב לבנק אחר
    סגור