מדדים ומחקרים

אלימות המתנחלים? ירידה של 50% בפשיעה לאומנית יהודית

אחרי הדהוד הטענות לזינוק בתקיפת ערבים בידי ישראלים, במשטרה מאשרים כעת כי רבים מהדיווחים התגלו כשקריים. די כי נזכיר את כותרת תכניתו של אפי טריגר בגלי צה"ל: "יהודה ושומרון בוערת", במהלכה עדכן כי "במסמך פנימי של צה"ל מתברר כי בחודשיים שחלפו מאז פרוץ המלחמה נרשם זינוק של יותר מ־54% באירועי פשיעה לאומנית של מתנחלים ביו"ש, זאת בהשוואה לחודשיים שלפני"

דוד זולדן |  1
הפגנת הימין בגשר המיתרים ירושלים (צילום מרים צחי)
ועדת המשנה של ועדת חוץ וביטחון לענייני יהודה ושומרון בראשות ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית), התכנסה היום (שלישי) לדיון בנושא "אלימות האנרכיסטים - גורמי שמאל הפוגעים במתיישבים".
בדיון השתתפו חברי הכנסת מרב מיכאלי וגלעד קריב (העבודה), אריאל קלנר וניסים ואטורי (הליכוד), לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית), ושמחה רוטמן (הציונות הדתית), כמו גם נציגים ממשרד הביטחון, מפקד ימ"ר ש"י, המנהל האזרחי, ראשי מועצות, נציגי תנועת אם תרצו, בצלמו ועוד.
במהלך הדיון חשף מפקד ימ"ר ש"י אבישי מועלם את הנתונים על ירידה של 50% בפשיעה לאומנית יהודית, וציין את מספר האירועים שדווחו ונפתחו בהם כתבי אישום. עוד חשף המפקד מועלם כי 50 אחוזים מהתלונות של האנרכיסטים היו תלונות שווא.
"מה-7.10 ישנם נתונים של ירידה בפשיעה הלאומנית היהודית בחמישים אחוז מול שנה שעברה. 270 מתחילת הלחימה עד היום מול 527 בשנה שעברה", אמר מועלם בדיון והוסיף כי "בשנת 2023 הוצאו 63 צווים מנהליים מתוכם 16 צווי מעצר מנהלי כנגד פעילי ימין, על תקיפת פלסטינים והצתת כלי רכב".
עוד ציין כי: "מתחילת המלחמה יש עלייה במספר התיקים והתלונות מצד פלסטינים ואנרכיסטים, כאשר נפתחו 191 תיקים, מתוכם 90 התבררו כתלונות שווא בגזרת דרום הר חברון. רוב התלונות הם תלונות מכוונות של ארגוני שמאל קיצוני שנמצאים בכלל בתל אביב ומודיעים שיש אלימות של פעילי ימין. בגזרת בקעת הירדן אנחנו מדברים על 70 אירועים שמותכם גם 50 אחוז התבררו כתלונות שווא".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חרטא
    ששון העיראקי 03/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא היה אלימות של מתנחלים מעולם .סיפורי פוגי אתם מספרים
    סגור