נדל"ן ותשתיות

רק 7 אנשים טיפסו על הגג הגבוה בעולם - לפחות שניים אתם מכירים

הבורג' ח'ליפה, המתנשא לגובה של כמעט 829 מטרים, נחשב לבניין הגבוה בעולם. רק שבעה אנשים עד כה, וכולם סלבס, העזו לעלות אל הפסגה ולעמוד בקומה ה-163 של גורד השחקים האימתני. בין המטפסים: וויל סמית', טום קרוז ועוד

מערכת ice | 
הבורג' ח'ליפה (צילום shutterstock)
לא לבעלי לב חלש או פחד גבהים: הבורג' ח'ליפה, הידוע גם כמגדל דובאי, הוא גורד שחקים הנחשב למבנה הגבוה בעולם. הוא שוכן בעיר דובאי שבאיחוד האמירויות הערביות ומתנשא לגובה של 828.8 מטרים (2,719 רגל). הבורג' ח'ליפה הוא המבנה בעל מספר הקומות הגדול בעולם, עם 163 קומות ועלות הקמתו מוערכת בכ-1.5 מיליארד דולר.
הסלבים המטפסים שהיו אמיצים דיים להצטלם על חוד הבניין הגבוה בעולם: וויל סמית, שהצטלם על הבורג' ב-2021 (היה נראה קצת מפוחד בתמונה). טום קרוז, שעשה את המשימה הבלתי אפשרית והתאהב בשחקים, הצטלם גם הוא על הבורג' ב-2010. שייח' חמדאן, בן למשפחת השליטים של דובאי, הצטלם תוך כדי סימון סמל השלום באצבעותיו ב-2018.
הכוכבת הפרובוקטיבית לשעבר ניקול סמית-לודוויק הצטלמה בלבוש צנוע ב-2021, החזיקה  שלט "אני עדיין כאן" עם סימן קריאה. גם רוכב האופנועים המפורסם בעולם סם סנדרלנד הצטלם במגדל ב-2022 עם חליפת האופנוע המייצגת אותו. כמעט מתבקש, אם כך, שגם המטפסים אלן רוברט "הספיידרמן הצרפתי" ואלכסיס לנדו, שידוע בשל טיפוס גורדי שחקים בלי רתמות בטיחות, הצטלמו גם הם על הח'אליפה רק בשנה שעברה. כל אחד מהמפורסמים עשה היסטוריה וכבש את הפסגה, תרתי משמע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה