נדל"ן ותשתיות

השר קרעי במכתב בהול לנתניהו: "אל לנו להישאר אדישים"

הוויכוחים בממשלה על התקציב לשנה הבאה מסרבים להירגע, וכעת תורו של השר שלמה קרעי לעלות לכותרות בעקבות בקשתו לתוספת תקציב, בשעה שהכיוון המסתמן הוא דווקא קיצוץ בתקציב משרדו. ברקע המחלוקות, קרעי שלח היום מכתב בהול לנתניהו בנושא
מערכת ice |  3
שלמה קרעי ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר התקשורת, שלמה קרעי, שיגר היום (ראשון) מכתב בהול לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאחר שנודע לו על הכוונה לקצץ בתקציב משרדו. זאת לקראת הישיבה הצפויה לאישור התקציב לשנת 2024. במכתב פורטו הסעיפים הנוגעים למלחמה בגינם המשרד נדרש לטענתו, לתקציב נוסף.
בין הנושאים שעלו במכתבו של השר, כתב קרעי על נושא תשתיות התקשורת, למול תרחישי מלחמה וחירום. הוא פירט כי כדי להיות ערוכים למקרים של נפילות חשמל ממושכות שיפגעו גם בתשתיות התקשורת, המדינה צריכה להבטיח גיבוי חירום לאתרי הסלולר שיספק חשמל למשך 12-24 שעות, בעלות של 90 מיליון שקל לשנה על פני 5 שנים. כיום גיבוי החירום מספק חשמל לשעתיים בלבד ומצב זה עלול לסכן חיים. 
בנוסף, כתב קרעי כי יש להוסיף כ-1,000 אתרי סלולר חדשים להשלמת כיסוי סלולרי ביישובים וצירי תנועה, בעלות 130 מיליון שקל לשנת 2024. כל זאת לצד פעילויות נוספות כחלק מהיערכות לחירום כגון חלוקת מכשירי טלפון לווייני לאנשי מפתח בישובים ואזורי הגבולות ופרישת אינטרנט במקלטים בעלות 50 מיליון שקל. 
נושא נוסף שעליו כתב קרעי במכתבו הוא השקעה בתשתיות סלולר מתקדמות מדור 5, על מנת להדביק את הפער בתשתיות סלולר מתקדמות, טוען קרעי כי על ישראל להשקיע בתכנית חומש לתמרוץ כיסוי מיטבי כולל כ-9,000 אתרי דור 5, בעלות שנתית של 235 מיליון שקל לשנה על פני 5 שנים.
כיום, אומר קרעי, ישראל נמצאת במקום ה-64 בעולם באיכות הרשת הסלולרית על פי מדד OOKLA. הפער בתשתיות סלולאריות מתקדמות מגביל את פוטנציאל הצמיחה של המשק בסקטורים מובילים.
בנוסף, המשרד מציע פעולות נוספות לעידוד צמיחה הכולל בין היתר עידוד ערים חכמות, תמיכה בחברות טכנולוגיה ופעילויות משותפות עם משרדי ממשלה לעידוד שימוש בטכנולוגיות מבוססות דור 5, בעלות 40 מיליון שקל לשנת 2024.
נושא נוסף שעלה במכתבו של השר קרעי הוא תוספת תקציבית שנדרשת לטענתו של השר, לטובת עלויות תפעוליות של המשרד, בעלות של 10 מיליון שקל לשנת 2024.
מדברי שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי: "ישנה חשיבות מכרעת לשירותי ותשתיות תקשורת בשגרה ובטח שבעיתות חירום שבאות לידי ביטוי בסכנה מיידית לחיי אדם ופגיעה כלכלית משמעותית במשק. ב-7.10 נוכחנו כולנו לדעת עד כמה תשתיות התקשורת הן תשתיות חיוניות ואל לנו להישאר אדישים למצב בו ישראל מדשדשת מאחור בכל מדד בינלאומי. עלינו לתת את הדעת ולהשקיע בתשתית מצילה חיים".
מנכ"ל משרד התקשורת, מימון (מוני) שמילה אמר: "תשתיות התקשורת הינן חיוניות וקריטיות הן לרווחת הציבור והן לרציפות עסקית ומבצעית. עלינו לעשות כל מאמץ והשקעה של משאבים כדי לשפר התשתיות לצרכי המשך הלחימה ובמקביל לעידוד צמיחה במשק כולו".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    יש המון טמבלים בעם הסגולה
    כריש 01/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד מעט הם ילכו הביתה ולא יזכירו אותם 1 לא קרקעיים 2לא מחריב לוין 3 ולא שר הרולקס 4 ולא גב' במבה גרבים מסריחות 5 וגם האחרון חכ'' בעל הבלורית שמחה הגועל נפש נסבול כמה שבועות ונצא לרחובות ונגרש אותם
    סגור
  • 2.
    שיר הטמסל קצת עושה איתו חסד כי הוא אפילו לא זה (ל"ת)
    חמור ועגלה הקיבוץ בא 01/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ממשלה מושחתת עושקת בזמ ןמלחמה
    אני עני 01/2024/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תתביישו כל אחד ואחד לדיראון עולם תזכרו ככושלים עלהכנסת חמץ הפלתם ממלשלה ופדיון שבויים רחוק מכם תתביישו
    סגור