נדל"ן ותשתיות

ענף הנדל"ן על הורדת הריבית: "שינוי שרוכשי הדירות המתינו לו חודשים"

אחד השינויים הראשוניים ששנת 2024 הביאה עמה, הינה ההחלטה של נגיד בנק ישראל על הורדת הריבית ב- 0.25% לרמה של 4.5%. בכירים בענף הנדל"ן הביעו את תמיכתם באותה החלטה וציינו: "שינוי מגמה שרוכשי הדירות המתינו לה חודשים רבים"
מערכת ice | 
בכירי חברות הנדל"ן-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
על רקע החלטת נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, הנוגעת להורדת הריבית ב-0.25%, בכירים בענף הנדל"ן הביעו את תמיכתם בעניין וטענו כי עלייה מחודשת של רוכשי הדירות צפויה לעלות באופן משמעותי.
אחד הבכירים שהביעו את תמיכתם בהחלטת נגיד בנק ישראל הוא יעקב ניצן, שותף ומנכ"ל חברת "רובי קפיטל", המתמחה במימון והשקעות בנדל"ן. "מדובר בבשורה חשובה לשוק הנדל"ן הישראלי, גם לנוטלי המשכנתאות וגם ליזמי הנדל"ן, אולם מעבר להקלה בעלויות המימון העכשוויות, הרי שהורדת הריבית היום מעידה על שינוי מגמה שרוכשי הדירות המתינו לה חודשים רבים וייתכן שכעת, למרות המלחמה, אנו נשוב ונראה נהירה מחודשת של רוכשים בחזרה לשוק", סיכם מנכ"ל החברה. 
 



עוד הוסיף מנכ"ל חברת "רובי קפיטל": "העלייה בביקושים כתוצאה מהשינוי בסביבת הריבית, יחד עם הירידה העתידית בהיצע הדירות שבאה היום לידי ביטוי, עשויים להביא בהמשך לעלייה מחודשת במחירי הדירות". ניצן סיכם את תמיכתו בהחלטת הנגיד ואמר: "אני שמח לראות שהוא עשה היום צעד ראשון שיסייע להבראת ענף הנדל"ן".

גם לטענת מאור אוחנה, כלכלן ומנכ"ל "דרכנו" רשת ייעוץ משכנתאות, החלטת נגיד בנק ישראל הינה נכונה בהחלט. לטענתו, מדובר בבשורה טובה לבעלי המשכתנאות ולמהלך שיעורר את שוק הנדל"ן.
על פי בדיקה שביצעו ב"דרכנו", רשת ארצית לייעוץ משכנתאות, משמעותה של הורדת הריבית ב-  0.25%, היא שההחזרים החודשיים בגין משכנתא ממוצעת של 1 מיליון שקל לכ-30 שנה, ירדו  בכ-55 שקל לחודש בהשוואה להיום וכל ההלוואה תוזל בכ-20,000 שקלים לכל התקופה.
עוד בכיר שהביע את תמיכתו בהחלטת הנגיד, הוא  אוהד אסרף, מנכ"ל "ארי מגורים" לשיווק נדל"ן: "שוק הנדל"ן הופך היום את התקליט. רוכשי הדירות המתינו להורדת הריבית כי היא מסמנת עבורם שינוי מגמה, ומעניקה להם ביטחון רב יותר ברכישת דירות בידיעה שמכאן ההחזרים החודשיים של המשכנתא לא יעלו וככל הנראה ואולי אף ימשיכו לרדת".

אוהד אסרף, מנכ"ל ארי מגורים לשיווק נדל"ן (קרדיט: רז רוגובסקי)

מאור אוחנה, כלכלן, מנכ"ל דרכנו רשת ייעוץ משכנתאות (קרדיט: אדיר אסרף)


יעקב ניצן, שותף ומנכ"ל חברת רובי קפיטל המתמחה במימון והשקעות בנדל"ן (קרדיט: ראובן קפוצ'ינסקי)

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה