נדל"ן ותשתיות

המגדל הגבוה בעולם שיתנשא ל-1,000 מ' יוצא לדרך – וזו העלות שלו

לאחר הפסקה של חמש שנים, הבנייה במגדל ג'דה בערב הסעודית התחדשה, עם תוכניות להפוך לבניין הגבוה בעולם שיעקוף את בורג' ח'ליפה ב-173 מטר לפחות
מערכת ice |  1
מגדל גדה בערב הסעודית (צילום הדמיה)
מגדל ג'דה בערב הסעודית, שבנייתו החלה לפני תשע שנים והיה אמור להיות הבניין הגבוה בעולם והראשון מעל 1 ק"מ, נבלם בשנת 2018 - אך כעת מותנע מחדש. עלות הקמתו מוערכת בכ-1.23 מיליארד דולר. גורד השחקים מיועד לאכלס בית מלון יוקרתי, חללי משרדים ומצפה הכוכבים הגבוה בעולם.
כבר ב-2008, המשקיע המיליארדר הנסיך אלוואליד בין טלאל מסעודיה הכריז על כוונתו לבנות את הבניין הגבוה בעולם, גורד השחקים הראשון שיגיע לגובה 1,000 מטר או יותר. מגדל ג'דה, בניין שובר שיאים, היה אמור להיות היהלום שבכתר של העיר הכלכלית ג'דה, נווה מדבר עירוני רחב ידיים, עם שאיפות להפוך לדובאי של ערב הסעודית.
לשם השוואה, המגדל הגבוה בארה"ב הוא מגדל החירות שנבנה כחלק ממרכז הסחר העולמי ומתנשא לגובה של 541 מטר, בערך חצי מהגובה המתוכנן של מגדל ג'דה.
 
לאחר שהבנייה הופסקה ב-2018 עקב חשדות לשחיתות ולאחר מכן מגיפת הקורונה, הפרויקט השאפתני לבניית המגדל הגבוה בעולם נתקע. רק שליש מהמגדל (256 מטר) נבנה, אך כעת נראה שהפרויקט מתחדש.
בעל התואר הנוכחי לבניין הגבוה בעולם הוא בורג' ח'ליפה בדובאי, בגובה 829 מטר, שתוכנן על ידי האדריכל האמריקני אדריאן סמית' – שתכנן גם את מגדל ג'דה. כאשר הנסיך הסעודי אלוואליד תכנן את בניית המגדל הראשון בגובה הקילומטר בעולם, הבורג' ח'ליפה עדיין היה בבנייה. אבל הכוונה מלכתחילה הייתה לשכפל את הדגם של דובאי בסעודיה. העיר הכלכלית של ג'דה תהיה מטרופולין נוצץ ועתידני על הים האדום, הכוללת את הבניין החדש והגבוה בעולם - מגדל ג'דה.

המאפיין הפופולרי ביותר של מגדל ג'דה יהיה מרפסת התצפית הפתוחה שלו, הגבוהה בעולם. מרפסת התצפית תוכננה במקור כמנחת מסוקים עד שהודיעו לאדריכלים כי יהיה מסוכן מדי להנחית מסוק בגבהים כאלה עם רוחות מדבר בלתי צפויות.
 
מגדל ג'דה ידרוש 80,000 טון של פלדה ו-59 מעליות. השליש התחתון יישמר לשטחי משרדים, ואחריו מלון יוקרה, כאשר הגבוהה מבין 167 הקומות מיועדות לדירות. דירת פנטהאוז מסיבית תתפוס את הכתר בצמרת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בני אדם שוב הרימו את האף שלהם גבוה - מגדל בבל
    יהודה 01/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סימן למלחמת גוג ומגוג שמתקרבת, כדאי להכין את ישראל
    סגור