נדל"ן ותשתיות

התאחדות הקבלנים: "צפי לגרעון של 40 מיליארד שקל בהכנסות מנדל"ן"

על פי התאחדות הקבלנים, שנת 2023 צפויה להסתיים בגירעון של כ-40 מיליארד שקל בהכנסות המדינה מענף הנדל"ן והבנייה. זו הסיבה המרכזית למשבר החמור 
מערכת ice | 
דירות (צילום shutterstock)
מלחמת "חרבות ברזל" נותנת את אותותיה במגוון ענפים בישראל בימים אלו. אחד הענפים אשר נפגעו קשות מהמלחמה הנוכחית, הוא ענף הנדל"ן אשר סובל מאחת הבעיות הקשות, מחסור חמור בעובדים.
על פי אתר Yent, בשל המחסור החמור בעובדי בניין, הירידה בהקמות של פרויקטים בתחום הדיור חדשים ועצירת המכירות, עתידה בשנה הנוכחית להסתיים בגירעון של כ-40 מיליארד שקל בהכנסות המדינה מענף הנדל"ן והבנייה. אות נתון שעולה מאומדנים של התאחדות הקבלנים בוני הארץ, מבוסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) ואגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר ומחקרים פנימיים.
על הפי הדיווח, היום (שלישי) אמור להיערך מפגש של נציגי הממשלה עם נציגי הקבלנים, בתקווה כי אלו יגיעו לפתרונות לאותה בעיה קשה בענף הנדל"ן. עוד דווח, כי בעת המפגש עם נציגי הממשלה, יחשפו הקבלנים את נתוני האומדנים, שהגיעו לידי ynet אשר בהם ניתן להבחין במשבר כלכלי חמור בהכנסות המדינה, מדובר בירידה של כ-30 מיליארד שקל כתוצאה ממשבר חמור שאותו ענף סובל ממנו במשך זמן רב.
עוד דווח, כי גורמים בהתאחדות הקבלנים טוענים שהסיכוי לאיחורים מצטברים של עד חצי שנה במסירת דירות לרוכשים, הינו לא קטן בכלל. אחת הסיבות לאותה בעיה, נובעת מתהליך הקליטה של המדינה את העובדים הזרים החדשים אשר צפויים להגיע ממדינות שונות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה