נדל"ן ותשתיות

ביג יורדת ברווח הנקי: עד כמה המלחמה תשפיע?

ביג מרכזי קניות מציגה ברבעון השלישי לשנת 2023 המשך צמיחה: ההכנסות ברבעון השלישי לשנת 2023 צמחו בכ-16.9% לכ-495.2 מיליון שקל, הרווח הנקי נחתך לעומת 2022, ומה התחזית להמשך בעקבות המלחמה?
מערכת ice | 
קבוצת ביג (צילום shutterstock, פלאש 90/ יוסי אלוני)
חברת "ביג מרכזי קניות" פרסמה הבוקר (שלישי) את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים לשנת 2023. להלן עיקרי התוצאות באיחוד אפקטיבי (כולל אפי נכסים) כפי שפורסמו במצגת החברה. ההכנסות ברבעון השלישי צמחו בכ-16.9% לכ-495.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ-423.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
עיקר הגידול נבע מעלייה בהכנסות אפי נכסים, וכן מהמשך הרחבת הפעילות במזרח אירופה (רכישת נכסים במונטנגרו, פולין והשלמת הקמת מרכז נוסף בסרביה), יתרת הגידול נבע מעלייה ריאלית ואיפלציונית בהכנסות שכ"ד ודמי ניהול. במהלך הרבעון נרשמה עלייה של כ-146.1 מיליון שקל בשווי של נדל"ן להשקעה ונדל"ן בהקמה, לעומת עליית שווי של כ-270.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. סה"כ שווי נדל"ן להשקעה ונדל"ן להשקעה בפיתוח עומד על כ-26.6 מיליארד שקל.

החברה סיימה את הרבעון השלישי לשנת 2023 עם רווח נקי של כ-208.3 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-212.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון על אף הגידול בפרמטרים התפעוליים נובע מעלייה חדה יותר בשווי הנדל"ן להשקעה אשתקד. ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2023 צמחו בכ-22% לכ-1.39 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.14 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הגידול נבע מעלייה בהכנסות אפי נכסים, וכן מהמשך הרחבת הפעילות במזרח אירופה (רכישת נכסים במונטנגרו, פולין והשלמת הקמת מרכז נוסף בסרביה), יתרת הגידול נבע מעלייה ריאלית ואינפלציונית בהכנסות שכ"ד ודמי ניהול.
החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים לשנת 2023 עם רווח נקי של כ-522.7 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-774.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה על אף הגידול בפרמטרים התפעוליים נובע מכך שבתקופה המקבילה אשתקד רשמה החברה עלייה גדולה יותר בשווי נדל"ן להשקעה.  שיעור התפוסה בנכסים בישראל עומד על 100% בקירוב, בסרביה ובמדינות הבלקן על כ-96.6% ובארה"ב על כ-96.4%.
אסף נגר, משנה למנכ"ל ביג: "ב-7 באוקטובר פרצה מלחמת "חרבות ברזל" שהחלה עם מתקפה נפשעת על ישובי עוטף עזה. החברה ועובדיה משתתפים באבלן הכבד של משפחות הנרצחים והנופלים, מייחלים להחלמת הפצועים ולהחזרת החטופים במהרה, ומחזקת את ידי חיילי צה"ל וכל זרועות הביטחון. מתחילת המלחמה הובילה ביג צעדים משמעותיים לתמיכה בחיזוק החוסן של שוכריה, ופעלה לייצור מנגנון הקלות שיסייע להם לשמור על יציבות, וזאת מתוך הסתכלות ארוכת טווח ורצון להבטיח את יכולת השוכרים לשוב לתפקוד מרבי בהקדם. כחלק מפורום העסקים גם קידמנו מהלך רחב לגיוס תרומות וחלוקת תווי קניה ישירות לתושבי הדרום שנפגעו, וכן פעילויות נוספות במסגרת מרכזי הקניות שלנו, שפרט לקרית שמונה, חזרו בהדרגתיות לפעילות מלאה  החל מהשבוע השני למלחמה".
עוד המשיך: "ברבעון השלישי ובתשעת החודשים הראשונים לשנת 2023 הצגנו המשך צמיחה  בהכנסות, ב-NOI  וב-FFO. העובדה שמחצית מפעילות החברה אינה בישראל מביאה לידי ביטוי בימים אלו באופן החד ביותר את היתרון התחרותי שיש לחברה מעצם פיזור פעילותה על פני מספר שווקים זאת בנוסף לתמהיל השוכרים המגוון במרכזי הקניות שלנו אשר בשונה מהקניונים אינו מוטה אופנה".
לסיום מסר: "לחברה איתנות וגמישות פיננסית משמעותית, נזילות גבוהה, פריסת חוב נוחה לטווח הארוך, קווי אשראי בהיקפים משמעותיים, הסכמי ליווי חתומים בגין הפרויקטים בהקמה ונכסים לא משועבדים בהיקף של 4 מיליארד שקל אשר יאפשרו לחברה לצלוח בצורה מיטבית את תקופת אי הוודאות אשר אנו חווים בימים אלו לצד היכולת לנצל הזדמנויות שצפויות להגיע. אנחנו מאמינים בחוסנו של המשק הישראלי וביכולתו לצלוח תקופה קשה זו ולחזור לצמיחה ושגשוג בהקדם, ולאור זאת אנחנו ממשיכים להתקדם בהתאם לתכניות העבודה  בביצוע ושיווק של הפרויקטים השונים בהקמה שצפויים להוות מנוע צמיחה משמעותי בשנים הקרובות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה