נדל"ן ותשתיות

רשות מקרקעי ישראל אישרה צעד נוסף במתווה הקיבוצים שנפגעו באשכול

הנהלת מקרקעי ישראל אישרה היום קידום שלב נוסף במסגרת מתווה אשכול שקודם לאורך השנים האחרונות בשיתוף המועצה האזורית ומשרד החקלאות. במסגרת המלחמה מציעה רמ"י קיצור הליכים עבור קיבוצי המועצה ומאפשרת להם לקבל חוזים ארוכי טווח בני 21 שנה על הקרקעות
מערכת ice | 
זיהום במועצה אשכול (צילום מפקחי יחידת ינשוף)
הנהלת רשות מקרקעי ישראל אישרה היום קידום של שלב נוסף במסגרת מימוש מתווה אשכול שקודם לאורך השנים בשיתוף המועצה האזורית ומשרד החקלאות.
בעקבות המלחמה בעוטף, מציעה רמ"י קיצור הליכים כדי לשפר את מצב הזכויות הקרקעיות עבור הקיבוצים נירים, מגן, ניר עוז, אורים וצאלים בהיקף של אלפי דונמים לכל אחד מהם ולאפשר להם לקבל חוזים ארוכי טווח בני 21 שנה על קרקעות אלו. בשלב הבא הקרקעות יוכלו להצטרף לשטחי המשבצת בהתאם לקצב הגידול של כל קיבוץ.
המהלך הנוכחי יאפשר לחמשת הישובים להגדיל את אמצעי היצור שלהם ולתכנן לטווח ארוך גידולים כמו מטעים או גידולים בחממות ולתכנן אחרת את ההשקעות בקרקע.

ההחלטה מהווה נדבך נוסף במימוש שלב א' של מתווה אשכול. מתווה אשר במסגרתו הועברו כבר כ 7,000 דונם שהוחזקו ועובדו כקרקע עונתית מהקיבוצים : מגן, נירים, ניר עוז, אורים וצאלים לטובת השלמת קרקעות המשבצת של מושבי פתחת שלום וקבוץ בארי , קרקעות אלו יגדילו את אמצעי הייצור ויסייעו בקליטת תושבים חדשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה