נדל"ן ותשתיות

מכה למשכירי הדירות בישראל: המס הזה יוכל לגרום לנזק?

במכתב נוקב לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ראול סרוגו טוען כי מס הרכישה בגובה 8% על דירה שנייה ויותר, עלול לפגוע בצורה קשה באוכלוסיית שוכרי הדירות בישראל: "העת לחשב מסלול מחדש, ובראש המהלכים הנדרשים עומד ביטול המס העודף"
מערכת ice |  1
ירידה בכמות הישראלים שיכולים לרכוש דירה (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, pixabay)
נשיא התאחדות הקבלנים, ראול סרוגו, שלח אמש (שלישי) מכתב נוקב לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ', בו הוא טוען כי מס הרכישה בגובה 8% על דירה שנייה ויותר, עלול לפגוע בצורה קשה באוכלוסיית שוכרי הדירות בישראל.
עוד מסביר סרוגו במכתבו כי הרחקת המשקיעים מהשוק באמצעות העלאת מס הרכישה תגרע  מהשוק אלפי דירות לשכירות, כאשר בהתאחדות הקבלנים מעריכים כי שאם יבוטל מס הרכישה על פי YNET, היצע הדירות לשכירות יעלה ויפתור לא מעט מבעיות הדיור.

במכתב צוין: "הפך לסכנה המאיימת לפגוע ביציבות המשק ובעתיד המדינה. הגענו לנקודה בה צעירים ישראלים רבים מתקשים לראות את עתידם כאן, בשל ההבנה כי לא יוכלו למצוא לעצמם פתרון דיור. זו לדעתנו העת לחשב מסלול מחדש, ובראש המהלכים הנדרשים עומד ביטול המס העודף על משקיעים בדירות להשכרה, שפוגע בכל ישראלי ובמיוחד באוכלוסיית ענק של מעל 800 אלף בתי אב השוכרים דירות".
עוד נכתב: "הרחקת המשקיעים מהשוק על ידי העלאת מס הרכישה הביאה לאובדן אלפי דירות ממצבת הדירות להשכרה במשק ולזינוק היסטורי בקצב התייקרות דמי השכירות. כפי שההיסטוריה מלמדת, העלאת מס הרכישה למשקיעים לכדי שיעור של 8%-10% אשר בוצעה בחודש נובמבר 2021, גרמה להשפעה מיידית על כמות מלאי הדירות להשכרה ולהתייקרות דרמטית בשכר הדירה".
מלשכת שר האוצר סמוטריץ' נמסר: "המכתב התקבל, הנושא בבדיקה של גורמי המקצוע".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אדון סרוגו, לא יעזור לכם.
    Judge Dredd 09/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    המס הזה הוא פרוטות לעומת עליית הריבית על המשכנתאות. רק הוזלת מחירי הדיור תציל את חברות הבניה מקריסה, כי אז יכנסו עסקאות מכר חדשות. חוץ מזה, זה נכון שצעירים רבים לא רואים את עתידם בארץ. הבועה בנדל"ן, שדאגת להריץ באדיקות היא אחת הסיבות לכך.
    סגור