נדל"ן ותשתיות

יוליוס בר: הצעדים שננקטו בתקווה להחיות את שוק הנדל"ן בסין

אנליסטית אסיה בבנק יוליוס בר חושפת: "המשרדים הודיעו במשותף על הקלות נוספות במדיניות המשכנתאות בניסיון להחיות את מגזר הנכסים"
מערכת ice | 
עליה בנדל"ן בסין (צילום pexels edit ice)
מגדלנה טאו, אנליסטית אסיה בבנק ניהלו העושר "יוליוס בר" התייחסה להחלטה שהתקבלה בשבוע האחרון בסין על ידי משרד השיכון והפיתוח העירוני-כפרי, הבנק העממי של סין והמנהל הלאומי לרגולציה פיננסית.
 טאו כתבה: "המשרדים הודיעו במשותף על הקלות נוספות במדיניות המשכנתאות בניסיון להחיות את מגזר הנכסים. הממשל הציע לאפשר לרשויות המקומיות, לפי שיקול דעתן, להגמיש את ההגדרה של 'רוכש דירה ראשונה'.
בפרט, אלה שהיו להם רקורד של הלוואת משכנתא אך החזירו את מלוא הכספים ואינם בעלי נכס כיום, זכאים כעת להטבות של "רוכשי דירה ראשונה". אנו מציינים שרוכשי דירה ראשונה זכאים ליחסי מקדמה נמוכים יותר (30%-40% לדירה ראשונה לעומת 40%-80% לרוכשי דירה שניה) ושיעורי ריבית נמוכים יותר ( 4.20%–4.75% עבור בית ראשון לעומת 4.80%–5.25% עבור רוכשי בית שני).
הצעדים הללו אולי יסייעו לערים עם הכללים הרגולטורים המחמירים ביותר, אך יש לציין שערים רבות בסין כבר הרפו את כללי המשכנתא לרוכשי דירה ראשונה. כמו כן, הערים מהדרג העליון בסין תורמות רק חלק קטן ממכירות הבתים במדינה, ועל כן השפעת המהלך מוגבלת מאוד בפועל. כמו כן, ישנן חששות שהדבר עלול לבלום את הביקוש בערים בדרגות נמוכות יותר ולהחריף את עומס הנזילות על הקבלנים.
בינתיים, משרד האוצר הסיני הכריז כי הוא יאריך את ההנחות במס הכנסה למי שרוכש בתים חדשים בתוך שנה ממכירת הנכס הקודם, עד סוף 2025. מהלכי הרשויות מתקבלים בברכה, אך לא סביר שהם יוכלו לייצר פיתרון משמעותי עבר הירידה בביקוש לנדל"ן, זאת על רקע ציפיות הכנסה חלשות ותחזית כלכלית שלילית.
ריכוך הרגולציה וההקלות על רוכשי דירות חדשות לא מצליחים לתת מענה למגזרים הבעייתיים, בפרט בערים הנמוכות יותר שבהן הביקוש דל. הקבינט של סין אישר ביום שישי האחרון גם הנחיות לתכנון ובנייה של דיור בר השגה, לפי סוכנות הידיעות Xinhua, אך לא נמסרו פרטים.
אנו מצפים להקלות נוספות בתחום הרגולציה על הנכסים בסין, אך סביר להניח שהצעדים החלקיים לא ייתנו מענה אמיתי שיוכל להחיות את האמון בשוק ולדרבן את הביקוש לנדל"ן באופן משמעותי. סין זקוקה לצעדים רדיקליים יותר כדי לתקן את שוק הנכסים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה