נדל"ן ותשתיות

"כבר שנים שאנחנו מזהירים, אך מדינת ישראל בוחרת להתעלם"

אורי דורמן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, יוצא כגד הקולות שמעודדים צעדים שפוגעים קשות בענף. בדבריו קורא דורמן אל הממשלה בכלל ואל שר החקלאות, בפרט ואומר: "ראוי שמדינת ישראל תעסוק בהגדלת התוצרת המקומית על ידי עידוד השקעות"
מערכת ice |  18
אורי דורמן (צילום התאחדות חקלאי ישראל)
מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אור דורמן, הגיב להתקפות שנשמעו בתקופה האחרונה על החקלאות הישראלית. בדבריו, יוצא דורמן כנגד הקולות שקוראים לנקוט בצעדים שלטענתו יחריבו את החקלאות בישראל.  
תחילה אמר דורמן כי: "אחרי שלא הצליחו להקטין את יוקר המחיה באמצעות יבוא של תוצרת חקלאית ולא הצליחו להחריב את החקלאות דרך פתיחת המכסים, ממשיכים מתנגדי החקלאות המקומית לנסות לחסל ולהרוס את החקלאות ואת חקלאי ישראל בדרכים אחרות".
לאחר מכן דורמן יצא כנגד המהלכים הללו ואמר כי: "מדובר בטעות פטאלית. כבר שנים שאנחנו מזהירים, אך מדינת ישראל בוחרת להתעלם - כל מדינות העולם מתמודדות היום עם מחסור במזון טרי ועליית מחירים כתוצאה ממשבר האקלים, האנרגיה ומשבר המזון, מה שימשיך להוביל לעליית מחירים בעוד ובעוד תחומי חקלאות. למעשה, מדינות מסוימות אף סגרו ייצוא של מוצרים חקלאיים כדי להבטיח תוצרת מקומית לתושביהן. רק בישראל פועלים הפוך – מנסים לפגוע אנושות במפעל הציוני החשוב שנקרא חקלאות ישראלית, מתוך המחשבה שישראל תוכל לייבא את כל המזון הטרי לתושביה למרות שכל העדויות בשטח מצביעות על מגמה הפוכה".
בדבריו היה לדורמן חשוב להדגיש את הייחוד של ענף החקלאות בעולם בכלל ובארץ בפרט : " ענף החקלאות הוא תחום שדורש וודאות והשקעה. החקלאים בישראל הם מהטובים בעולם אך כאשר הם לא מקבלים תמיכה מהמדינה כפי שמקבלים עמיתיהם בחו"ל, וכשפותחים את הייבוא ומורידים את המכסים, אין להם ברירה אלא לצמצם את התפוקה, לצמצם השקעות ובמקרים רבים אף להשמיד שדות ומטעים שלמים כפי שיצמצמו 50% ממטעי שמן הזית ו-4,000 דונם של ירקות בנגב".
בסוף דבריו, העלה דורמן פתרון אפשרי לתופעה ואמר כי: "ראוי שמדינת ישראל תעסוק בהגדלת התוצרת המקומית על ידי עידוד השקעות ומו״פ בכדי להגדיל את התפוקה והפריון של החקלאות המקומית ובכדי להבטיח את אספקת המזון ואת ביטחון המזון לאזרחיה".
תגובות לכתבה(18):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    בשביל חקלאות אמיתית צריך לפרק את הקיבוצים והמושבים (ל"ת)
    הכל כאן מעוות 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    הצביעו עם השקל שלכם
    אושרי החקלאי 09/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום לכל המגיבים! אם קראתם את הכתבה וגם טרחתם להגיב משמע שיש לכם עניין בנושא, ואם כך הדבר, אולי תרצו גם לנקוט פעולה שתהיה בה עזרה ותרומה מעשית ואמיתית לחקלאות הישראלית ושהיא קצת מעבר להבעת דעה בטוקבק... הצביעו עם השקל שלכם! קנו תוצרת מקומית! ... ואיך תדעו שהיא אכן מקומית? קנו ישירות מהחקלאים! עשו מנוי אצל חקלאי המשווק את תוצרתו ישירות לצרכניו. נכון, חלק מהמוצרים אינם מיוצרים על-ידו, אלא על ידי עמיתיו, והוא גם קצת סוחרשהרי הוא עסק וצריך לספק את דרישות לקוחותיו למגוון מוצרים ואין ביכולתו לייצר בעצמו ממש את כל המגוון המבוקש. ונכון, יכול להיות שחלק ממחירי מוצריו יהיו יקרים יותר ממחירם ברשתות השיווק, שהרי היקפי הפעילות שלו קטנים בהרבה (גידול 'בוטיק' - אורגני וכו') ולכן אינו נהנה מה'יתרון לגודל' המאפשר הורדת המחיר (במקרים רבים ע"ח איכות המוצר)., אבל היי, הנה הרווחתם 'על הדרך' עוד מטרה עבור אותו שקל - עזרתם ליצור התחלקות הכנסות הוגנת יותר בין החקלאי (היצרן) ורשתות השיווק (הסיטונאי)! וכמה זה יעלה לכם? שברי אחוזים בודדים מהתקציב המשפחתי, גם בלי להכניס בחשבון את הסעיפים ה'בלתי מדידים' כנ"ל
    סגור
  • 14.
    מה לפקיד וחקלאות?
    איאהה 09/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רו כל המועצות החקלאיות לאלתר כספי המשכורות והתנאים של החברה הטובים יופנה לחקלאים כמה פשוט
    סגור
  • 13.
    ממשלת ביבי מחסלת את המדינה
    אזרח מודאג 09/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חלב יבוא,ירקות יבוא,דבש יבוא,שמ ן זית יבוא,ביגוד יבוא,הנעלהיבוא,מלט יבוא,עובדים יבוא,מפעלים מוכרים לסינים ואחרים,אז שימכרו את המדינה כולה
    סגור
  • 12.
    חקלאות
    אריה 09/2023/01
    הגב לתגובה זו
    4 1
    לדעתי הבעייה של החקלאות והחקלאים מתחילה ונגמרת בקיום כל המועצות למיניהן שגורמות לעושר הציבור. למה להגביל המכסות? למה לתת מחיר מטרה? למה לממן את פרזיטים היושבים במועצות האלו?למה כשיש הרבה תוצרת אז להשמיד? ואם מעט אז לבכות ולמכור במחירי יהלומים? ברמה האישית כל זמן שהמועצות קיימות אעדיף תוצרת חוץ
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    עיד מתי תעשקו
    בושה 09/2023/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מהרסייך ומחרבייך מקרבך יצאו... אתם לא רואים שמוכרים את המדינה חלק חלק.. הגיע הזמן שהעם יצעד ויוריד את כל הזוועות שעוברות עלינו לתחתית השאול
    סגור
  • 10.
    חקלאות ישראלית
    פרח 09/2023/01
    הגב לתגובה זו
    3 1
    חובה על המדינה שיהיה לנו בטחון תזונתי, היתכן שניבא פירות ירקות דגים בשר ועוד מארצות אחרות שהחקלאי שלה מקבל סבסוד מהמדינה שלהם מה ההיגיון תתחילו לסבסד את החקלאים שלנו...לא רוצים יבוא של ירקות שאין לנו מושג אילו חומרים ואיזה מים השק אותם רוצה חקלאות ישראלית טובה ובריאה שלא יהיה בכי לדורות ההפקרות הזו. אני לא רואה שהיבוא גם הוזיל את הירקות אז בכלל לא עשינו כלום.
    סגור
  • 9.
    זה לא פחות ממלחמה בעם ישראל.
    אזרח יהודי 09/2023/01
    הגב לתגובה זו
    4 3
    יש גופים שמחפשים להחליש את עם ישראל בכל מישור ותחום. כמו התאבדות . היכן קרבניטי המדינה. כנראה שאין מנהיגים. הנל התחיל ממשלת בנט משר אוצר ליברמן חסר דעת!
    סגור
  • 8.
    החזירות של רשתות המזון
    נוני 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ה רס החקלאות ללא תרומה וההיפך התייקרות המחירים
    סגור
  • 7.
    מר דורמן צודק. מה נאכל בעתיד? הייטק? (ל"ת)
    חקלאי 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • נאכל ניירת של פסקי דין.מתובלת במלח ופלפל שחור (ל"ת)
    עוםר 09/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    יתרונות רבים לתמיכה בחקלאות מקומית
    שמרית נחום 08/2023/29
    הגב לתגובה זו
    5 1
    יש כלכך הרבה יתרונות לתמיכה בחקלאות מקומית- הורדת יוקר המחיה, הקטנת הזיהום הסביבתי, אוכל בריא, איכותי וטרי והרשימה נמשכתתתת.. הממשלה חייבת להטמיע שינויים בקשר לענף החקלאות הישראלי ולתמוך בחקלאות ישראלית- כולנו מרוויחים מזה!
    סגור
  • 5.
    כולנו נרוויח בתמיכה בחקלאות המקומית ובתוצרת כחול לבן
    יואב הכוכב 08/2023/29
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כמה עוד נצטרך לעבור בשביל שנקבל פה שינוי?! כולנו נרוויח בתמיכה בחקלאות המקומית ובתוצרת כחול לבן! חבל מאוד שמכתיבי המדיניות לא עושים דבר כדי להפוך את החיים של כולנו לטובים יותר
    סגור
  • 4.
    הורדת המכס והגברת התוצרת המיובאת לא מביאה להורדת מחירים
    נועה יעקובי 08/2023/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הורדת המכס והגברת התוצרת המיובאת לא מביאה להורדת מחירים אלא להיפך! אני באמת לא מבינה למה להמשיך ולהעשיר את העשירים במקום לבוא לטובת הצרכנים!
    סגור
  • 3.
    על הממשלה לשים את החקלאות הישראלית בראש בסדר העדיפויות
    יונתן ברכוב 08/2023/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המשבר בתחום המזון הוא אמיתי, ולצערי אנו עומדים בנק' אלחזור. חבל מאוד שהממשלה לא מבינה את משמעות הדבר ולא שמה את החקלאות הישראלית בראש בסדר העדיפויות!
    סגור
  • 2.
    חובה על המדינה לתמוך ולהשקיע בחקלאות מקומית
    שמעון מרימי 08/2023/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חובה על מדינת ישראל לתמוך ולהשקיע בחקלאות ובתוצרת מקומית למען העתיד וביטחון המזון של כולנו
    סגור
  • 1.
    הגיע הזמן לפתוח לגמרי את שוק החלב והירקות ליבוא מחו"ל
    חנוך 08/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 4
    מספיק להיות שבויים של המועצות החקלאיות הקרטליסטיות ושל הקיבוצים החמדנים.
    סגור
  • אתה לא מבין גדול בחקלאות. (ל"ת)
    סמי 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור