נדל"ן ותשתיות

תחנת רכבת חדשה תוקם בישראל: זו העיר שתהנה

במסגרת התוכניות להקמת רובע חדש במזרח דימונה ("שכונת רותם"), מתוכננת גם לקום תחנת רכבת חדשה בחלק הדרום-מזרחי של דימונה, שבסמוך אליה יוקם מסוף לתחבורה ציבורית 
מערכת ice |  15
תחנת רכבת (צילום רכבת ישראל)
הוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום, בראשות עו"ד עודד פלוס, אישרה להפקדה את תוכנית להקמת רובע חדש במזרח דימונה ("שכונת רותם"). במסגרת התוכנית שמתפרסת על פני שטח כולל של כ-10,260 דונם, עשויות להיבנות 7,373 יחידות דיור - שמתוכן 2,479 יחידות יוקצו לטובת דירות קטנות ו-300 דירות דיור מוגן. 
נוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-516 דונם עבור מבני ציבור, 130 דונם עבור שטחי תעסוקה, כ-130 דונם עבור שטחי תעשייה, כ-42,000 מ"ר שטחי מסחר וכ-583,000 שטחי תעסוקה וכ-556 דונם של שטחים פתוחים. הפרויקט החדש שייבנה ישלב מגורים, שטחי תעסוקה ומסחר, מבני ציבור, שטחים פתוחים ועוד.
אך אחת מגולות הכותרת הגדולות ביותר שעולות מהתכנון היא תחנת רכבת חדשה שתוקם בחלק הדרום-מזרחי של דימונה. בנוסף לכך, יוקם מסוף לתחבורה ציבורית בסמוך לתחנת הרכבת החדשה שעשויה להיבנות בדימונה.
כביש הטבעת שעליו מושתת תכנון הרובע מתחבר לטבעת העירונית הקיימת ומחברת את השכונה לעורקי התנועה והמוקדים המרכזיים בעיר תוך יצירת ציר ירוק ראשי המחבר את מערכת הצירים הירוקים והמוצלים להולכי רגל בין העיר למדבר.
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    ותודה לשרה נתניהו שבלעדיה לא הייתה קמה התחנה. גאונה!!! (ל"ת)
    חנפן 08/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    ברור, כי התחנה הקיימת לא עומדת בביקושים
    אפ 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    6 1
    נשבר מהתכנון האידיוטי של רכבות בישראל! כל עיר שהמסילה עוברת לידה חייבת תחנת רכבת פשוט כי אי אפשר לנסוע בתוך העיר עד לשנייה. הנה הערים בישראל עם יותר מתחנה אחת: 5- חיפה (3 בעיר, 2 במפרץ. לא כולל קריות והשלוחה לעמק) 4- תל אביב, 3- ירושלים (כןכן שתי תחנות שעוד לא נסגרו סופית בקו הישן), 2- נתניה, רעננה, פתח תקוה, לוד, בת ים, חולון, ראשון לציון, יבנה, באר שבע. מקווה שלא שכחתי אף אחד חלילה. רוב התחנות בארץ נקראות על שם עיר אבל ממוקמות רחוק ממנה. כל התחנות האלה עולות כסף רב בבניה והפעלה, ולא משרתות ציבור גדול. הן מוסיפות עוד תחנות על קווים קיימים ומאריכות את זמן הנסיעה, מה שגורם לחוסר יעילות בנסיעות ולצורך ביותר ציוד נייד (קטרים וקרונות) 4 התחנות בתל אביב גורמות לכל מי שנוסע בין הצפון והשרון לדרום, לדרום המרכז ולאזור ירושלים ליותר מחצי שעה תוספת לזמן הנסיעה שהיה יכול להיות עם תחנה אחת בלבד. וזו הסיבה לבעיות התחבורה של ישראל. תכנון קווים שגוי מהיסוד
    סגור
  • 9.
    תהיה תחנה ספרדית ותחנה אשכנזית (ל"ת)
    עמית 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • שמונה תחנות:
    סמולני עלוב 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    גברים אשכנזים חרדים נשים אשכנזיות חרדות כברים מזרחיים חרדים נשים מזרחיות חרדיות ימנים מלא מלא ימנים מלא חלקית נערי גבעות ועוו תחנה אחת לכל הסמולנים המחורבנים שהלוואי שימותו,,,אבל ימשיכו לשלם מיסים
    סגור
  • 8.
    יש שיטות טובות יותר לשרוף כסף, יש אחת חדשה לא מתפקדת, (ל"ת)
    עמית 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    טמטום
    דוד 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    3 2
    למה לא לעשות רכבת בערד? בטוח נתנו שוחד כדי לבנות עוד רכבת
    סגור
  • 6.
    אבל יש כבר תחנת רכבת בדימונה. מדוע צריך שתי תחנות?
    אופיר 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    4 1
    זאת עיר בגודל של שכונה... כבר עדיף תחנת רכבת נוספת בערים אחרות וחשובות יותר...
    סגור
  • 5.
    עומדת לקום עוד תחנה בקרית צפון (ל"ת)
    ביתאן יואל 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    תחנת הרכבת
    מנחם 08/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכל טוב ויפה ומי יגור שם?
    סגור
  • 3.
    ניחוש
    אהובה לבקוביץ 08/2023/15
    הגב לתגובה זו
    2 2
    שאנחש. השכונה תהיה חרדית
    סגור
  • ממש לא
    תכלס 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    דימונה אינה עיר חרדית. והחרדים המעטים שגרים בה סגורים בגטו משלהם. ניתן לבקר בשכונה שלהם בשקט ובלבוש הולם ואפילו לזרוק להם בוטנים ובננות. נו באמת.
    סגור
  • יש בכניסה קיוסק שמוכר בוטנים גלאט כושר (ל"ת)
    ארק 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ברכות על התחנה מקווה להתחשבות בתכנון שלה.
    דלי 08/2023/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מקווה שהתמונה בכתבה היא רק אילוסטרציה ולא מתווה לתחנה האמיתית. תחנות הרכבת שדומות לתחנה הזו הן קטסטרופה אמיתית. בחיפה התחנה ליד מתם לא מספיק מגנה מגשם בחורף ומשמש קופחת בקיץ. בתל אביב - אותם מבנים צפופים בטירוף, נס כל פעם שאין אנשים שנדחפים אל מתחת לרכבת. הרעש מחריש אוזניים. בקיצור - תכנון מזעזע. מקווה שהדימונאים יזכו לתחנה עם יותר הנדסת אנוש בתכנון
    סגור
  • 1.
    דימונה
    נהג רומני 08/2023/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יופי מצויין 2 רכבות ביום יהפכו את דימונה לתל אביב?
    סגור
  • הדרך חזרה
    בועז 08/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 3
    יאללה, קחו מאיתנו חזרה את אופירע
    סגור